Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

nisse 1 skrev:lite dyrt tycker jag kan vara många grejer som är på tur att bytas om bilen har gått 25000 mil är dom grejorna oftast bytta stirra dig inte blind på milen

Vad är det för grejer menar du?

Kamrem är bytt, turbon är helt utan glapp, motorn är torr och fin...
Vad mer ska man kolla upp?
De där 22tusen du bjöd är nog lagom, för 30 ska den ha fungerande ac vilket inte är något ovanligt, det enda som brukar gå sönder där är kondensorn vilket i och för sig kostar några tusen att laga. Automaten ska också dra ner priset på en 940 (om man nu inte tvunget vill ha en sådan) Ser ju hel och ordentlig ut, lågmilare är oftast fräschare än motsvarande som gått det dubbla.... Kollat dörrklädslarna så de ej är skrynkliga? det är de oftast på alla utom 98orna, kan va bra att pruta på då de är ganska dyra.
Lämna telnr till honom ifall han ej hittar köpare så kan han kontakta dig.Du ska inte bjuda mer.Det finns massor med såna bilar ute som gått lite mer men kan vara lika välskötta och bra för 15-20000
sicnarf skrev:Lämna telnr till honom ifall han ej hittar köpare så kan han kontakta dig.Du ska inte bjuda mer.Det finns massor med såna bilar ute som gått lite mer men kan vara lika välskötta och bra för 15-20000
Lämnade numret, men det verkar inte som han har bråttom att sälja...
"Bilen står fint i varmgaraget" sa han.

Får väl se hur det går.
Mackke

15 år gammal 16000 mil

15 år gammal 30000 mil

Enligt mig är det enkel matematik. En bil som bara har stått still är ju inte bra. Bilar mår bäst av att användas. Det är bara min teori och det har ju funkat för mig hittils.
bodhii skrev:Mackke

15 år gammal 16000 mil

15 år gammal 30000 mil

Enligt mig är det enkel matematik. En bil som bara har stått still är ju inte bra. Bilar mår bäst av att användas. Det är bara min teori och det har ju funkat för mig hittils.
Tror du har missförstått mig...
Den har inte stått stilla, den har blivit använd hela tiden men väldigt sporadiskt.
Tydligen körs den en sväng lite då och då.
Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]