Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thoreb
Har varit frusterad på att inga små fickor/fack finns i bagaged på min nya S60. Finns absolut inget ställe att förvara paraply, och andra små prylar. Beställde ett Nätfickspaket 30756499. Paketet anlände igår. Det innehåller 3 nätfickar, 2 för bagerrummet och ett för mitttunneln på passagerar-, sidan. Fickorna består av Järntråd och ett nät, ser ut att kunna kosta 50kr tillsammans! Men priser är 970kr!! Jag kommer inte ens att montera dessa, de ser för jä..- ut. Vill Volvo med denna prissättning/kvalitet visa vad man får för pengarna? Kan man dra ngn slutsats mellan hela bilens pris och kvaliet? Jag skulle skämmas att sälja ett original tillbehör med en sådan låg kvalitet.
av irie
Kan bara hålla med.
När jag köpte dessa så tänkte jag montera dom direkt när jag kom ut till bilen, vände direkt och slängde upp skiten på disken och begärde pengarna tillbaka.

Håller nu på att leta efter alternativ på andra ställen.

/irie
Tyvärr håller mycket av Volvos orginaltillbehör Biltema-kvalitet. Jag tror att det är senaste årens Ford-ägande som gjort att man kortsiktiktigt valt att maximera vinsten istället för att vårda varumärket.

Man ska komma ihåg att idag tillverkas allt i Kina, även märkeprodukterna. Det är varumärkesägaren (Volvo, Audi BMW) som själva bestämmer vilken kvalitet och marginal man vill få ut av tillverkaren.

Köpte nya orginal lasthållare till min XC60 och sämre grejor hittar man bara på Jula, Billtema mfl.

Längtar efter mina Audi-lasthållare (Mont Blanc) som andades kvalitet och gick att få upp på taket på mindre än 3 minuter!

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]