Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ampej
Hejsan.
Jag har köpt mig en 240 som har lite små fel som jag tänkte lägga tid på men behöver hjälp och tips.

1; Dörrhandagen på framdörrarna har "hoppat av" det går inte att öppna och dom åker inte tillbaka, tänkte mest se ifall det är något som bara hoppat av eller om jag ska köpa nya handtag?
2; Bilen är skittjurig att starta, jag har bytt stift, rotor och fördelarlock, kollat på förgasarmembranet men inte hittat något fel på den (har en så byter nog ändå), vad mer kan orsaka en skit tjurig bil? Har bytt batteri också.
3; Säkringen för blinkers går ständigt och i samma veva har jag ingen som helst tomgång, hör detta ihop på något sätt?

Kommer säkert lägga till mer saker sen.

tack för all hjälp.

mvh Ampe
Användarvisningsbild
av gnestakalle
1. Du får ta bort dörrpanelen för att se vad som hänt, troligen är det fel i länkaget mellan handtag och lås.

2. Börja med att prova med startgas och se om motorn startar bättre, gör den det bör felet finnas på bränslesidan annars trolige tändningen men börja med att fastställa var vi skall leta felet.

3. Borde inte göra det. Mät upp blinkerskretsarna och kontrollera reläet, du har en kortis någonstans.

Mvh GK
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]