Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoD3
Min V70-11 D3 känns lite ostadig vid motorvägsfart.
Känslan är att jag måste vara beredd att småparera vilket leder till slingrig gång, särskilt vid filbyten mm.
Den har bara rullat 200 mil och beteendet fanns redan när jag köpte den för ca 3 veckor sedan.
Det sitter vinterdäck av modell dubbade Conti på (levererade av Volvo)

Vad kan detta bero på ?
av cedde
Hej! Jag tyckte detsamma om min fast jag tror dt beror på att det inte e en bmw jag köpt :) så nu letar jag ny chassisats.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
av pumpnasare
Jag hade en 850 92a, den spårade som en stövare, efter en fyrhjulsinställnig blev det lugnt.
av SverreK
VolvoD3 skrev:Min V70-11 D3 känns lite ostadig vid motorvägsfart.
Känslan är att jag måste vara beredd att småparera vilket leder till slingrig gång, särskilt vid filbyten mm.
Den har bara rullat 200 mil och beteendet fanns redan när jag köpte den för ca 3 veckor sedan.
Det sitter vinterdäck av modell dubbade Conti på (levererade av Volvo)
Borde inte vara bilen det är fel på iaf, kanske däck, lufttryck eller inställning. Jag upplever min bil som urstadig i vinterväglag oavsett fart (Inom rimliga gränser), vilket till och med kan ge en falsk känsla av trygghet. Kör dubbfria michelin vinterdäck som nu rullat c:a 500 mil. Har ej provat sommarsulorna ännu, men ser fram emot det :))

Kolla med din säljare, för det är inte OK att bilen beter sig så.

/Sverre
Bästa mobilhållare till V60 -24?

Som JHg skrev, Brodit is the shit.

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]