- fre 25 feb 2011, 18:23
s60 s80 och v70 med bakåtvänt säte i bagaget har nyckelhål under en svart plugg ovanför nummerskylten övriga v70 har INTE lås i bagaget!!!
finns där tilgång till el där bilen står? i såfall värm dörren med varmluftspistol för det känns som ditt låsmekanismen i dörren har frusit för när jag har läst så upppfattar jag att du klarar att vrida om nyckeln men inget mer händer
annars är de tyvärr bara en ruta som gäller och då är det vf och ingen annan billigare och byta en dörr ruta och slå in rutan i bagaget hjälper inte för bagage luckan täcker väl för golvluckan om jag inte har fel för mej så ta förar dörren luta dej in och öppna huven och kabla i motorummet
men jag hade nog tagit med mej en rejäl garage domkraft och lite verktyg ficklampa och starkablar hissat bilen krypt under och ålat upp armen med kabel och hållt på + på starten satt minus i subframen tex och en kompis som kopplar på strömmen när du håller mot starten och trycker på fjärren lite dumt och ha ström på under tiden de blixtrar så jäkligt:)
duett 6? epa ford taunus 81 ford sierra 90 s40 t4 00 ford mondeo td
ford mustang gt 68 äger denna klenod än i dag
v70 2,5d 99 aut v70 t5 02 aut 855 t5r 95 aut v70 d5 05 aut s60 R 06 aut
och nuvarande v70 2,5ft aut 11 R-design polestar