Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har nu ringt säljaren. På en fråga hur mycket bilen har rullat svarade han utan omsvep att den rullat över 14.000 mil. Har någon annan konfronterat honom?
Användarvisningsbild
av SvenB
Han sade bara att uppgiften på Blocket blivit fel. Men jag behövde inte fråga, han sade det direkt att bilen rullat över 14.000 mil när jag frågade hur mycket den rullat. För övrigt verkade han okej. Låg nog och sov när jag ringde. Ville avsluta samtalet.
av Lövet
Och varför har han inte ändrat den? 8)
av Fred
Sååå lågt!! Har han fotat en annan bils DIM och sedan råkat skriva fel siffra i annonsen också?!! Yeah right! Han har insett att bluffen är synad och försöker slingra sig...
Användarvisningsbild
av SvenB
Han hoppas kanske att någon inte frågar utan bara litar på vägmätaren. Om den blivit bytt mot en begagnad som står på det lägre miltalet så kan han ju slingra sig med det om han blir ertappad. Men om någon frågar, som jag, vågar han inte ljuga. Men jag tycker han bör ändra omgående. Jag tror inte att jag är den enda som ringt.
KKR skrev:Han sade bara att uppgiften på Blocket blivit fel. Men jag behövde inte fråga, han sade det direkt att bilen rullat över 14.000 mil när jag frågade hur mycket den rullat. För övrigt verkade han okej. Låg nog och sov när jag ringde. Ville avsluta samtalet.
Smart av honom. Han kommer tyvärr ändå blåljuga för andra spekulanter som inte har fakta.
Användarvisningsbild
av SvenB
Troligtvis, men jag sade aldrig att jag visste hur långt bilen rullat. Det ligger mer än en hund begraven, troligtvis en hel kennel.
KKR skrev:Jag har nu ringt säljaren. På en fråga hur mycket bilen har rullat svarade han utan omsvep att den rullat över 14.000 mil. Har någon annan konfronterat honom?

Jag misstänkte att han skulle börja hitta på någon ursäkt när han var avslöjad. Därför har jag inte skrivit i tråden att jag även har mailat och frågat honom FÖRE jag "outade" bilen här i tråden och då sa han inte ett ord om hur långt den egentligen hade gått. Blivit fel i annonsen...det är stooor humor. Han har ju till och med skrivit ut miltalet i annonsen. Råkade det vara fel mätare han fotat också? För att inte tala om priset, det råkade visst bli 100' fel i prissättningen också eller tror han att han skall få 330' för en bil som gått +16.000 mil?

Sicken skurk...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem