Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikaelI
har problem med att höger fram däck har nästa inget mönster kvar men dom andra däcken är bra.har bytt fördelnings låda .hört att det är väldigt noga med att däcken är lika men om bara ett däck slits vad göra
av *pettson*
Låter väl som om en kontroll av hjulinställningen vore nåt bra att göra?
av mikaelI
det är redan gort det här problemet har kommit efter att jag bytt vinkel växeln
av *pettson*
mikaelI skrev:det är redan gort det här problemet har kommit efter att jag bytt vinkel växeln
Eftersom bilen omöjligen kan slita ut ett däck genom att t.ex diffen eller annat inte fungerar som det ska, utan att du märker att det hugger ordentligt i ratten när du svänger bland annat, så är det iallfall en hjulkontroll som gäller för att se vari problemet finns
av mikaelI
det vibrerar i ratten när jag svänger kraftigt åt höger mest .det sitter ett lager på driv axelen som inte var så bra kann det göra att det kärvar så att det går trögare.
av *pettson*
mikaelI skrev:det vibrerar i ratten när jag svänger kraftigt åt höger mest .det sitter ett lager på driv axelen som inte var så bra kann det göra att det kärvar så att det går trögare.
Stödlagret som sitter på drivaxeln sitter ju på en rak bit av axeln. Det kan inte påverka nånting alls sålänge det snurrar. Möjligen om det skar och stod stilla, men du märker om ett hjul står stilla när du är ute och åker.
Att det vibrerar i ratten vid sväng är ju ett tecken på att nånting är rejält fel. Det kanske är dags att palla upp bilen och inte bara fundera utan mer handgripligen se vad som kan vara fel? Du motsätter dej ju att göra en kontroll på hjulinställningen för att få en ledtråd om vart du ska börja.
av mikaelI
nu har jag pallat upp bilen och kollat men jag hittar inga fel .jag har lyft ett fram däck då går det inta att snurra men när jag lyfter båda går det bak däcken är fortfarande på marken.men om jag lyfte ett fram och ett bak så snurrade dom och dom andra är kvar i marken så diffen tror jag fungerar eller hur skall jag prova det.
OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]