Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Tänkte optimerara min bil, den har gått 12800 mil service är skött. Bilen fungerar som den skall inga problem.
Nått att tänkta på eller är det att be om problem ?
2.4D manuell
av fredrikwt
Sök lite så kommer du hitta folks inställning - men det bör väl vara safe, det går ju alldeles utmärkt att köra sönder en originalbil om man beter sig som ett arsle, och 205hk är ju inte extremt på nåt sätt så kör bara. Personligen skulle jag se en Polestar som en fördel när jag köper beg, alla andra trim som en nackdel och bil med fulbox skulle jag aldrig köpa över huvudtaget.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Kör på. Detta klarar motor/drivlina utan problem.

Som sagt till skillnad från andra "trim" så ökar sannolikt Polestar bilens värde.

Hälsar

Henry
Senast redigerad av 1 Henry_Fågeljazz, redigerad totalt 0 gånger.
av eos1ds
Henry_Fågeljazz skrev:Kör på. Detta klarar motor/drivlina utan problem.

Som sagt till skillnad från andra "trim" så ökar Polestar bilens värde.

Hälsar

Henry
Tjena! Ja, jag har blivit övertygad. Har bokat tid för en polestar injektion i morgon, spännande att se hur stor
skillnad det blir. Ha det gott!
av Cox
Ja det borde vara safe, och visst om man kör som ett arsle så pajjar man vilken motor och drivlina som helst, det håller jag med om. Och något annat än Polestar blir det inte fulbox =allergi skulle inte ens komma på tanken att montera något sådant.

Tack för svar som bekräftar mina tankar att bilen borde hålla för detta. Då 2.4 D är en nedtrimmad D5:a

//Cox
av AndS
Cox skrev:Ja det borde vara safe, och visst om man kör som ett arsle så pajjar man vilken motor och drivlina som helst, det håller jag med om. Och något annat än Polestar blir det inte fulbox =allergi skulle inte ens komma på tanken att montera något sådant.

Tack för svar som bekräftar mina tankar att bilen borde hålla för detta. Då 2.4 D är en nedtrimmad D5:a

//Cox
Har kört med Polestar i vår diesel i ca 1,5år och är nöjd, framför allt orken den nu har på 6:ans växel. Fick en ahaupplevelse vem som kör "hårdast" i familjen i vintras, när vi under en resa diskuterade antispinn/sladd varningen som blinkar gult. Då säger min fru att den gula lampan blinkar även på sommaren ibland när det är blött ute och hon kör ut från korsningar. :???:
av Cox
AndS skrev:
Cox skrev:Ja det borde vara safe, och visst om man kör som ett arsle så pajjar man vilken motor och drivlina som helst, det håller jag med om. Och något annat än Polestar blir det inte fulbox =allergi skulle inte ens komma på tanken att montera något sådant.

//Cox
Har kört med Polestar i vår diesel i ca 1,5år och är nöjd, framför allt orken den nu har på 6:ans växel. Fick en ahaupplevelse vem som kör "hårdast" i familjen i vintras, när vi under en resa diskuterade antispinn/sladd varningen som blinkar gult. Då säger min fru att den gula lampan blinkar även på sommaren ibland när det är blött ute och hon kör ut från korsningar. :???:
Låter hur bra som helst, ja där ser man frugan kan faktiskt ha tyngre högerslägga än man tror :D
av eos1ds
:D Ja då vart det klart! Har kört 4 mil sedan polestar injektionen, så här skulle
Bilen gått från början!! Klart mer bottenkraft samt bilen känns mer "på hugget".
Blir spännande på lite längre turer o kanske leka lite med det sk sportläget på
automatlådan. Kan väl sammanfatta så här långt att det känns helt ok, men vet
Inte om det är värt pengarna. I vart fall inte när man vet att volvo kunde programmerat
Motorn från början. Fast deras (polestar) affärsidee' hade nog inte blivit bra i så fall!
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Jag har också funderat på detta med att betala 9 000 kr för något som kunde ingått i leveransen från början.

Förstår affärsidén men känner att det är tveksamt om detta håller i längden med tanke på konkurrensen från andra biltillverkare. Det blir ju mer och mer så att det man köper ska vara komplettt och inte fordra några dyra kompletteringar.

Ångrar dock inte min Polestaruppgradering men självklart hade det känts bättre om motorn hade haft dessa prestanda redan vid leverans från fabriken.

Hur som helst; det är alltid skönt att kunna fräsa ifrån en och annan ful Ford Mondeo vid trafikljusen. 8)

Hälsningar

Henry
av perhall
Jag håller med er om att det borde ingå från början. D5 är ju en ganska dyr bil för att vara en Volvo (ligger ca 65-70 000 över 180 hk T4 i prislistan - mycket med Volvomått) och ligger inte så långt från Merca, BMW, Audi med lite mindre motorer. Mycket fina bilar i senaste generationen. Om man då släppt på Polestar-effekten från början skulle det kosta 0 kr för Volvo att skapa en fördel i konkurrensen.
PH
Köpråd volvo s60 t5

Hej! Har hittat en volvo s60 t5 som jag är li[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]