Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monarped
har bytt övre gummi vid fjäderbenslagrena fram övre
efter en vecka klonkade det jag tog bort muttern o brickan och drog den där konstiga kryssmuttern för den var lös
nu efteren vecka är den lös igen
hur fasen kan den bli lös,har dragit allt va ja orkar sen på me brickan o dragit den muttern allt va ja orkar me
brickan o den övre muttern borde ju låsa så den undre inte kan lossna
läste i haynes att man ska byta båda muttrarna om man har dän dom
kanske det som är felet ,eller kan ja ta lite gänglåsning eller en svettsloppa på så ska den ju inte kunna bli glapp igen
mvh jonas
av *pettson*
om specialmuttrarna är lösa så har bilen sjunkit lite ned över övre fjädersätena, bilen har nu börjat sätta sej ordentligt som tänkt. Det var det här jag menade från början som sen blir glapp om man inte efterdrar. Bara dra åt och montera på stora brickan och dra åt igen. Efterkontrollera om nåt hundratal mil.
av monarped
är det nyloc på den översta muttern bara eller e de på båda två
för i så fall drar ja på mellanstark gänglåsning på antingen den översta eller båda två
av *pettson*
monarped skrev:okej men de blir ju 3 je gången
Det kan ju sjunka 5ggr om det så vill, det beror ju på hur väl du fått ihop det när du monterade ihop det. Ju sämre du lyckades ju fler ggr kommer det att sjunka.
Specialmuttern kan inte gänga upp sej eftersom brickan ligger ovanpå, dikt an.
av monarped
drog båda utav bara satan o locktite på båda me
va lite gummi ivägen på undersidan av brickan som jag skar bort så de inte ligger på mellan mutter obricka
nu ska de no sitta
OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]