Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Har fått vår andra bil intryckt efter påhälsning i baken av en helt nyuthämtad V60 - trist för alla inblandade, vår Cee'd ser väl inte riktigt ut som den ska nu. Detta händer ju så klart efter kontorstid så får ta det imorgon med försäkringsbolaget, gick inte få tag på någon efter kl 16 tydligen....

Men min fråga; det är ju tveklöst att andra parten är vållande i denna situation, inget som han motsäger sig heller. Pratade med någon allmän jour, de sa att man skulle anmäla sig till vårdcentralen och göra en polisanmälan... vårdcentralen är jag med på, men varför polisanmäla? det var ju ingen smitning eller dyl? Sen kommer vi ju bli av med vår bil ett tag, har man rätt till hyrbil när man själv inte är vållande? eller krävs det att vi har det tillägget på försäkringen då?? Jag tycker ju inte det eftersom det inte är vår försäkrings som ska nyttjas. Har dock inte varit med om liknande så vet inte hur det funkar. Vet att vi har tillägget på Volvon men vet inte hur det är med Kian, den har ju fortfarande vagnskada med så...?
av Candypig
Hallå, tråkigt att höra, detta hände mig 2002, blev påkörd bakifrån i min 1/2-år gamla (begagnad),precis nyservade volvo 944-96, som jag tyckte var så jä-la bra.
Fick ta bärgare från platsen, hela bilen blev skev, var hos läkare minst 2 ggr för att kolla nacken + röntgen, hade inte hyrbil i försäkringen men jag fick ett intyg från mitt jobb som sa att jag behövde bil i tjänsten, då fick jag hyrbil ändå.OCH spara alla kvitton från läkar besök, de ska du ju få betalt för.
För övrigt är det bara att låta försäkringsbolagen jobba på en lösning, för mig slutade det med att de löste in bilen och jag behövde inte betala en krona (förutom 25% hyrbil) då jag hade helförsäkring, och då det inte var mitt fel.

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]