Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
Canopus och Miram är groteskt fula :)

Har man dem så lär man få behålla dem. Möjligen ligger det en spya på marken framför dem :lol:
av nevyn
Adrastea såg ju bra ut... Måste ha till vinterdäcken. Har ni såna som ni vill sälja så hör av er
av pwallin24T-00
Tack för era inlägg och sympati. Det fick bli plåtfälgarna kortsiktigt, känns sunkigt att köra på dubbar just nu och jag var tvungen att fixa detta snabbt.
Vad tycker forumet om Metis fälgen? Lagom snygg/ful och inte speciellt attraktiv eller(hoppas jag inte trampade någon på tårna som har och gillar denna fälg)
Har någon denna fälg till salu säg gärna till!

Jag tror inte det räcker med alla lås/larm i världen om jag skall vara ärlig, det enda som hjälper för oss i detta fallet är :
1. Sätt på oattraktiva grejor
2. Byta boendeform

Med andra ord är det inte man själv som bestämmer hur man vill ha det utan några lågt stående individer som profiterar på andras slit.Men jag skall hitta på ett sätt att stoppa detta, troligtvis genom att sova i bilen from nu:-)

Hur publicerar man bilder här på forumet förresten. Jag har ingen publikserver att använda (sitter på Volvo) hur gör man då. Nån annan som kan ta emot en bild (för bilderna är rätt spektakulära) och publicera?

/Peter
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tycker Metis är helt okej. Den är sådär lagom fylsnygg. Antagligen inget som någon vill sno, men ändå inget man skäms över att ha på bilen.

/Martin
av Janne_S60
Det är två låssatser som gäller.
Har du bara en kan man lossa de fyra övriga hissa hjulet och rycka hjulet ut och in så lossnar låsbulten, men med två är det omöjligt.
Användarvisningsbild
av _Rick_
åfan. är det så enkelt. Då fattar man ju hur de kan plocka fälgarna trots fälglås. Man kanske skall köpa en uppsättning till.

Några tips på tillverkare? Bulldog eller vad de heter är ju värdelösa. Bara sätta en hylsa över med 12 kant så passar den lika bra som nyckeln som hänger med.
Användarvisningsbild
av hemglass
pwallin24T-00 skrev:Någon som har nåt tips (förutom att köra med plåtfälgar) hur man får ha sina hjul ifred. Kom ut till min parkering häromdagen och då stod bilen på asfalten!!..trots Volvos hjullås som inte ens var förstörda. Blev av med fina Thor fälgar med nya Dunlop sulor. Hur stoppar man dessa dårar som tydligen planerar sånt här i god tid. Skall man ex välja andra lås än Volvos..har hört att det finns en uppsättning på 10 olika Volvo lås och att det cirkulerar kopior av samtliga!

Peter[/url]
Kolla på http://www.blocket.se och se om det finns några likadana där. Om det finns - ta med hagelbössan. 8)
Användarvisningsbild
av Loner
Peter bad mig ordna upp hans bild...

Bild

/L
av S60AWD2.5T
Mardröm!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:
Litar på att larmet med nivå samt sunt förnuft vid val av parkering så långt det nu går.
Stackare.
Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]

S40 1.8f ac problem

Kan nämna att det är samma in/utlopps di[…]