Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det skall funka från vilket som vad jag vet. Såväl skruvat som Biltema har dessa reläer vad jag vet.

Mvh GK
av FreddeSk
gnestakalle skrev:Det skall funka från vilket som vad jag vet. Såväl skruvat som Biltema har dessa reläer vad jag vet.

Mvh GK
Ok. Har redan fått tag på 2st ^^ Se om det blir någon skillnad =)
av FreddeSk
Har nu bytat till ett annat bränslerelä, som desutom såg helt nytt ut ^^
Tyvärr blev det ingen skillnad.

Förra ägaren sa att tändningslåset va kass. Så jag fick ett annat med.
Har prövat byta tändningslås men det blev ingen skillnad.
av Hemulen
Hyggligt ljud i kärran,vred på bra på volymen. Säker på att det är tankpumpen du hör när du lyssnar? Plaskar ju lite från returen också. På min 740 kan jag rycka säkring nr 11(går till tankpumpen) med motorn igång och dörren öppen hör jag hur huvudpumpen under bilen väsnas mer eftersom den får arbeta hårdare då,märker man ingen skillnad är troligen tankpumpen kass. Har du en multimeter(inställd i läge Ampere) kan du koppla den i serie med tankpumpen och se om den drar. En sak till som inte är fel att göra är att skruva loss luckan i skuffen så du kan kolla hur slangar och dylikt ser ut på tankarmaturen,observera att det även sitter en slangstump på själva givaren som man bara ser när man lossat hela rasket. Verkar ju vara soppaleveransproblem eftersom den går bra med mycket soppa i tanken. Batteriet är kanske ingen hit............... men inte ditt problem än så länge. :o
av FreddeSk
Hemulen skrev:Hyggligt ljud i kärran,vred på bra på volymen. Säker på att det är tankpumpen du hör när du lyssnar? Plaskar ju lite från returen också. På min 740 kan jag rycka säkring nr 11(går till tankpumpen) med motorn igång och dörren öppen hör jag hur huvudpumpen under bilen väsnas mer eftersom den får arbeta hårdare då,märker man ingen skillnad är troligen tankpumpen kass. Har du en multimeter(inställd i läge Ampere) kan du koppla den i serie med tankpumpen och se om den drar. En sak till som inte är fel att göra är att skruva loss luckan i skuffen så du kan kolla hur slangar och dylikt ser ut på tankarmaturen,observera att det även sitter en slangstump på själva givaren som man bara ser när man lossat hela rasket. Verkar ju vara soppaleveransproblem eftersom den går bra med mycket soppa i tanken. Batteriet är kanske ingen hit............... men inte ditt problem än så länge. :o
Detta lät som nånting jag får göra imorgon ^^ Är nästan helt säker på att det är pumpen i tanken jag hör =)
btw... Har ett helt nytt Tudor Technica TB620 batteri. Generatorn som är dåligt jordad bara =)
av FreddeSk
Gubben här hemma sa att det kunde ha med tändningen att göra. Att den står fel.
Går det verkligen att ändra tändningen på en sån? Fördelaren sitter uppe på baksidan av toppen.
av FreddeSk
Nu har jag fan ta mig hittat problemet!! Gjorde som "Hemulen" sa, och drog loss säkring 11 när jag va ute och körde. Märkte absolut ingen skillnad!
Så på söndag ska jag skruva av pumpen och kolla va fan det är frågan om (=
av FreddeSk
Rensade hela skuffen idag. Och började mäta på sladdarna där bak till pumpen. Och kom fram till att bränslepumpen är kass "/
Så det blir till att leta fram en ny.

Ska jag köpa en helt ny pump eller ska jag ta en på skroten?
av FreddeSk
Hemulen skrev:En tankpump från B-tema är inte fel,kanske billigare än skroten. Har du en sprängfylld plånbok så kan du ju ta en original,om den är bättre vet jag inte. :)
Fick fatt i en ny tankarmartur med pump av en polare. Faktiskt i plast =) Den gamla va plåt och hade rostat sönder.
Men iallfall.. Nu sitter den nya monterad. Vet faktiskt inte om de gjorde nån skillnad med ny. Får vänta och se =)

btw... Kan man sätta tankarmarturen på fel håll? Alltså den går ju att snurra runt när den sitter i tanken.
För enligt tankmätaren har jag halv tank. Hade mindre innan =)
ELFEL från helvetet?

Efter att ha bytt bromsvätskan till kopplinge[…]

Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]