Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jagjagar skrev:Snygg reklam här under, passar verkligen i denna tråd:

Mätarjustering Justering av miltal på alla fordon Just nu även felsökning av fordon!

:/
:wink: :lol:
av Fred
...men Jagjagar skriver ju att han fått mätarställningen bekräftad av KVD:
En snabb googling visade dock att den hade gått 14745 mil när den såldes av KVD till nuvarande ägarfamilj den 31 mars 2010 (enligt utdrag från transportstyrelsen har den sålts en gång inom familjen). Jag har även kontaktad KVD som bekräftat detta miltal.
Om vi inte tror på det så betyder det att antingen KVD eller Jagjagar anger fel uppgifter vilket jag har svårare att tro än att mätaren verkligen är skruvad.
Användarvisningsbild
av Brainy
Stupid-Flanders skrev:
Jagjagar skrev:Snygg reklam här under, passar verkligen i denna tråd:

Mätarjustering Justering av miltal på alla fordon Just nu även felsökning av fordon!

:/
:wink: :lol:
matarjustering.se är nu spärrad från att synas bland googleannonserna.

Det kan ta en liten stund tills det slår igenom.
Fred skrev:...men Jagjagar skriver ju att han fått mätarställningen bekräftad av KVD:
En snabb googling visade dock att den hade gått 14745 mil när den såldes av KVD till nuvarande ägarfamilj den 31 mars 2010 (enligt utdrag från transportstyrelsen har den sålts en gång inom familjen). Jag har även kontaktad KVD som bekräftat detta miltal.
Om vi inte tror på det så betyder det att antingen KVD eller Jagjagar anger fel uppgifter vilket jag har svårare att tro än att mätaren verkligen är skruvad.
Det står inget miltal vid en slagning hos transportstyrelsen på grund av att den ännu inte besiktigats. Inget konstigt med det. Snart kommer ägaren att besiktiga den med det felaktiga (skruvade) mätartalet och då kommer det stå 3000 mil någonting. Däremot så hade den gått 14745 mil när den såldes av KVD bilauktioner den 31 mars 2010. Detta framkommer om man googlar på registreringsnumret men jag har även själv varit i kontakt med KVD och fått detta miltal bekräftat.
Användarvisningsbild
av Brainy
Undrar vad det står i serviceboken, har den inte servats enligt plan eller är den bara "borttappad"?

På en så pass ny bil så borde väl Volvo med enkelhet kunna få fram tidpunkter med miltal för de servicar som skett?
Har mailat Öserbybruk bil, med lite frågor om bilen. Det står deras namn på regskylthållaren
Får se vad de svarar...
/greenbay
Svaret från Österbybruk bil:
"Hej
JJE 914 är inte såld av oss. Den kommer från KVD Bilauktioner AB så jag kan inte svar på hur många mil den hade gått då. Den har varit här på vår verkstad den 4/6-10. Mätarställningen var då 14893mil. "

/greenbay
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem