Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På med epost till Blocket igen, som någon annan här gjorde tidigare. Bra att du uppmärksammade det igen! Lurendrejare ska inte ha det lätt. (hoppas tråden blir ordentligt uppmärksammad och får mer exempel på, bevisligen, manipulerade mätare och annat fifflande med bilar).
Om det fanns en utmärkelse för månadens forumit, så skulle jag nominera JagJagar! 2 biobiljetter skulle du ha för att du uppmärksammar alla oss här om skumheter på annonssidorna! Det ska jag banne mej skrapa ihop i forumet och se till att du skickat till dej..!
Sent with Tapatalk
matzen10 skrev:På med epost till Blocket igen, som någon annan här gjorde tidigare. Bra att du uppmärksammade det igen! Lurendrejare ska inte ha det lätt. (hoppas tråden blir ordentligt uppmärksammad och får mer exempel på, bevisligen, manipulerade mätare och annat fifflande med bilar).
Om det fanns en utmärkelse för månadens forumit, så skulle jag nominera JagJagar! 2 biobiljetter skulle du ha för att du uppmärksammar alla oss här om skumheter på annonssidorna! Det ska jag banne mej skrapa ihop i forumet och se till att du skickat till dej..!
Sent with Tapatalk

Haha, tack Matzen. Det är tanken som räknas...;)

Har ju lagt in en bevakning i min Blocket-app (då jag letar efter xc90) så jag ser direkt när annonsen kommer in igen. Kan jag förhindra att någon stackare köper en (dyr) bil i tron att den har gått 3000 mil då den egentligen gått över 16000 (förmodligen mer) så blir jag glad. Dessutom är det troligtvis en barnfamilj som kommer att köpa den för att man behöver en 7-sitsig bil (precis som i mitt fall) och som barnfamilj har man det oftast inte så fett. 300' är en stor investering och att dessutom bli lurad på detta vis gör mig riktigt arg. Att han dessutom försöker igen gör mig bara ännu mer upprörd.
av Fred
Han är ju märkligt klantig för att vara bilskojare. Jag tänker då på att han, efter att med största sannolikhet fått sin första annons borttagen av Blocket, väljer att lägga in samma bil med reg.nummer synligt och samma namn som annonsör... :roll:
Jagjagar skrev:
matzen10 skrev:På med epost till Blocket igen, som någon annan här gjorde tidigare. Bra att du uppmärksammade det igen! Lurendrejare ska inte ha det lätt. (hoppas tråden blir ordentligt uppmärksammad och får mer exempel på, bevisligen, manipulerade mätare och annat fifflande med bilar).
Sent with Tapatalk

Haha, tack Matzen. Det är tanken som räknas...;)

Har ju lagt in en bevakning i min Blocket-app (då jag letar efter xc90) så jag ser direkt när annonsen kommer in igen. Kan jag förhindra att någon stackare köper en (dyr) bil i tron att den har gått 3000 mil då den egentligen gått över 16000 (förmodligen mer) så blir jag glad. Dessutom är det troligtvis en barnfamilj som kommer att köpa den för att man behöver en 7-sitsig bil (precis som i mitt fall) och som barnfamilj har man det oftast inte så fett. 300' är en stor investering och att dessutom bli lurad på detta vis gör mig riktigt arg. Att han dessutom försöker igen gör mig bara ännu mer upprörd.

Är du säker på att det är samma bil? Ja menar detta är en 4adw !!!!!!!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]