Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett bekymmer med bromsen på min v70 -99. Det började för ett tag sedan när det var riktigt kallt, när jag körde hörde jag att det började knattra i ABS-en och när jag tryckte ned pedalen var den ganska stum och det vibrerade lite under foten. Efter att ha bromsat lite grand några gången mjuknade pedalen och var som vanligt. Detta har börjat komma lite oftare sista tiden, det blir något bättre när man kört några mil. Totalt sett tycker jag det blivit lite värre och kommer oftare, några bromsningar så försvinner det men kommer tyvärr igen efter ett tag. Är det någon som har några teorier? Jag bytte all bromsvätska eftersom jag trodde att det kanske var för mycket vatten i den i och med att det verkar vara köldrelaterat på något sätt, men det har inte hjälpt. ABS-lampan lyser inte när detta sker.

Jag är tacksam för alla ideer!!
av *pettson*
punktsvets skrev:Jag har ett bekymmer med bromsen på min v70 -99. Det började för ett tag sedan när det var riktigt kallt, när jag körde hörde jag att det började knattra i ABS-en och när jag tryckte ned pedalen var den ganska stum och det vibrerade lite under foten. Efter att ha bromsat lite grand några gången mjuknade pedalen och var som vanligt. Detta har börjat komma lite oftare sista tiden, det blir något bättre när man kört några mil. Totalt sett tycker jag det blivit lite värre och kommer oftare, några bromsningar så försvinner det men kommer tyvärr igen efter ett tag. Är det någon som har några teorier? Jag bytte all bromsvätska eftersom jag trodde att det kanske var för mycket vatten i den i och med att det verkar vara köldrelaterat på något sätt, men det har inte hjälpt. ABS-lampan lyser inte när detta sker.

Jag är tacksam för alla ideer!!
Gör en sökning i forumet, fenomenet är känt liksom lösningen.
OBD P0121

Vad ska man börja kolla på om man f&ari[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Bakluckan ihopmonterad med trallskruvar och nya cl[…]

..Toppade upp bromsvätskekärlet (strax[…]

Tack för svar. Har lokaliserat felet. St&arin[…]