Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JagulareN
Läste i auto&motorsport att den facliftade v70/xc70 kommer ut till bilhandlarna i augusti.
Däremot stod det inget om vad som blir nytt.
Gissar själv på att dom största förändringarna sker under huven & invändigt i bilen.
Verkar nästan som vi kan glömma några nya större utvändiga förändringar-
Skulle det bli någon ny utvändig förändring så borde någon eller några maskerade spionbilder kommit ut för länge sedan. Eller så har Volvo varit extremt bra på att kamouflera sina testbilar osynliga. Vilket verkar mindre troligt.
av stavas
JagulareN skrev:Läste i auto&motorsport att den facliftade v70/xc70 kommer ut till bilhandlarna i augusti.
Däremot stod det inget om vad som blir nytt.
Gissar själv på att dom största förändringarna sker under huven & invändigt i bilen.
Verkar nästan som vi kan glömma några nya större utvändiga förändringar-
Skulle det bli någon ny utvändig förändring så borde någon eller några maskerade spionbilder kommit ut för länge sedan. Eller så har Volvo varit extremt bra på att kamouflera sina testbilar osynliga. Vilket verkar mindre troligt.
Enligt min säljare skall man kunna beställa MY12 från v20 ca, så jag skulle få min under sommaren. Augusti låter ju inte alls bra. Hoppas säljarna har bättre koll än AMS

// Torbjörn
Användarvisningsbild
av JagulareN
stavas skrev: Enligt min säljare skall man kunna beställa MY12 från v20 ca, så jag skulle få min under sommaren. Augusti låter ju inte alls bra. Hoppas säljarna har bättre koll än AMS

// Torbjörn
Din säljare borde ha minst lika mycket koll som AMS, MY12 borde kunna gå att beställa redan runt Maj. Sen om dom första MY12 som levereras kommer att fått faceliften vet jag inte. Då tex MY08 fanns både som nya & gamla V70:in.
av stavas
JagulareN skrev:
stavas skrev: Enligt min säljare skall man kunna beställa MY12 från v20 ca, så jag skulle få min under sommaren. Augusti låter ju inte alls bra. Hoppas säljarna har bättre koll än AMS

// Torbjörn
Din säljare borde ha minst lika mycket koll som AMS, MY12 borde kunna gå att beställa redan runt Maj. Sen om dom första MY12 som levereras kommer att fått faceliften vet jag inte. Då tex MY08 fanns både som nya & gamla V70:in.

Oj, visste inte att dom kunde ha två olika versioner av samma årsmodell. Du kommer ju med sämre och sämre nyheter hela tiden ;). Fick dock uppfattningen av säljaren att faceliften skulle finnas för försäljning från v20. Vi diskuterade att det kunde vara värt att vänta på MY12, just pga faceliften... Hmmm, kanske skulle beställa en A4:a istället :/

// Torbjörn
av perhall
Att en ny och en gammal modell lever parallellt ett tag och finns under samma modellår är inte konstigt. Helt normalt. Audi A6 lär finnas, åtminstone som Avant, MY12 både gamla och nya. MY83 fanns nya och gamla 3-serien etc.

Däremot är det ovanligt att en facelift sker mitt under ett modellår. Och nu är det frågan just om en facelift.
PH
av stavas
perhall skrev:Att en ny och en gammal modell lever parallellt ett tag och finns under samma modellår är inte konstigt. Helt normalt. Audi A6 lär finnas, åtminstone som Avant, MY12 både gamla och nya. MY83 fanns nya och gamla 3-serien etc.

Däremot är det ovanligt att en facelift sker mitt under ett modellår. Och nu är det frågan just om en facelift.
PH
Jo, det var precis det jag menade, att jag inte visste att det kunde finnas både en faceliftad och en icke faceliftad version av samma årsmodell. Hoppas verkligen inte att det blir så. Min personalbil går ut i slutet på Maj...

// Torbjörn
av perhall
stavas skrev:
perhall skrev:Att en ny och en gammal modell lever parallellt ett tag och finns under samma modellår är inte konstigt. Helt normalt. Audi A6 lär finnas, åtminstone som Avant, MY12 både gamla och nya. MY83 fanns nya och gamla 3-serien etc.

PH
Jo, det var precis det jag menade, att jag inte visste att det kunde finnas både en faceliftad och en icke faceliftad version av samma årsmodell. Hoppas verkligen inte att det blir så. Min personalbil går ut i slutet på Maj...

// Torbjörn
Jag tror visserligen inte att MY12 dröjer till augusti men du kanske kan förlänga en månad? Det borde finnas en sådan möjlighet, det är ju inte alls ovanligt att bilars leverans blir en månad försenad (om än inte lika vanligt som för 10 år sen).../PH
Användarvisningsbild
av na96gen
Vad jag hört så är prod start v20. Hänger man på låset och beställer hinner man nog få en till midsommar om man har tur. Torslands brukar ju vara stängt fyra veckor så det blir fort augusti.. (å USA ska ju inte ha någon tilldelning i år förutom på XC70..)
Men premiär hos handlarna på ny årsmodell brukar ju inte vara förens i slutet på augusti början på september. Mer det som AMS refererar till skulle jag tro.
Jag har en bekant som fick sin V70 D3 R-Desing MY11 redan vecka 23-24 ifjol.
Men då var MY10 slutsålda i början på april tror jag som man öppnade orderböckerna för MY11 ganska tidigt.
Hur det blir i år kan man ju bara gissa om man inte sitter på volvo..
av Kelimutu
Väntar på att kunna beställa en V70 T4 etanol. Enligt Bilia Solna är den beställningsbar från v. 16 och skall börja produceras v. 20. Så det är samma uppgifter som andra har fått. Om det är MY12 vet jag dock ej, säljaren menade att "det finns en chans att det kommer en ny stereo, samma som s/v60" men han visste inte säkert. Detta var dock några veckor sen. Jag kommer nog beställa v. 18 typ, då om inte annat lär man ju få veta VILKEN årsmodell som man köper?!?!
Användarvisningsbild
av na96gen
låter rimligt att T4F kommer som MY12, verkar konstigt att släppa en ny motor några dagar veckor innan ett nytt modellår kommer. Lycka till med beställningen.

Själv väntar jag med på att beställa innan jag vet vad som gäller för MY12.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 40

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)