Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo S60 -02 med B5244S, dvs. 170 hästarn. På morgonen när jag ska köra till jobbet så får jag nöta en del på starten innan den startar. Och när den väl gör det så går den ganska oroligt ett par sekunder innan tomgången stabiliserar sig.

Startar gör den dock alltid och det verkar vara bra snurr på startmotorn!

Dock kan jag inte förstå varför den startar jättelätt efter att ha stått stilla 8-9 timmar när jag jobbat! Då startar den precis som det ska.

Nu e det visserligen minus 8-9 grader på natten och minus 3 på dagarna. Men den beter sig likadant om det e 3 minus både natt och dag.

Någon som kan ställa en diagnos? :)
Min S80 betedde sig så. Fick snurra lite på startmotorn och hoppa sedan igång. Detta har försvuynnit sedan jag bytte batteri. Kan vara så att ditt batteri när det är kallare släpper igenom ström pga kyla och längre stillestånd. Kolla syranivån, fyll på med batterivatten och ladda med en bra laddare typ ctek. Ditt batteri kan vara på upphällningen.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]