Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
XC60D3 skrev:Från ditecs sida:

"Vad behandlingen kostar beror på bilens storlek och lackens skick. Är bilen ny eller lacken i gott skick kostar en Ditecbehandling från ca: 3750:- inkl. moms."

Nu är ju XC60 lite större bil, så 3990 är nog vad man fått betala för en sådan. Så mycket erbjudande är det då inte.

Från samma sida:

"Vad behandlingen kostar beror på bilens storlek och lackens skick. Är lacken ny eller i gott skick kostar Ditec från ca:3250:- inkl. moms för de minsta bilarna. Är bilen repig eller på annat sätt påverkad kan det tillkomma något extra. Viss variation kan finnas mellan olika Ditec-centers. Kontakta närmsta center för en exakt prisuppgift"

Länk till sidan:http://www.ditec-center.com/subdet8.htm

Vänligen Mojja
Användarvisningsbild
av Jensen
mojja skrev:
XC60D3 skrev:Från ditecs sida:

"Vad behandlingen kostar beror på bilens storlek och lackens skick. Är bilen ny eller lacken i gott skick kostar en Ditecbehandling från ca: 3750:- inkl. moms."

Nu är ju XC60 lite större bil, så 3990 är nog vad man fått betala för en sådan. Så mycket erbjudande är det då inte.

Från samma sida:

" Är lacken ny eller i gott skick kostar Ditec från ca:3250:- inkl. moms för de minsta bilarna. "

Länk till sidan:http://www.ditec-center.com/subdet8.htm

Vänligen Mojja
Var det nån som trodde att Bilia höll på med nån välgörenhet eller liknande???
Bara för att man ringt till kund betyder inte att man har ett erbjudande med bättre pris, man offererar
detta innan leverans till ett normalpris på XC60
Användarvisningsbild
av StringerBell
McBoogie skrev:Jag blev uppringd av Bilia idag och blev erbjuden en lackbehandling (typ Ditec) till min nyligen beställda XC60.
Sedan när blev Bilia experter på lackbehandling? Jag lämnar bara till etablerade firmor (Ditec, Mr Cap t.ex.) som behandlar hela dagarna, och inte någon okänd tomte på Bilia.
av Qualia
Jo så är det..
Men jag skulle dock inte vilja betala 3k ++. . Kan ju bero vilka kontakter man har etc..
Polare som jobbade på mr caps berättade det för mig..

lägga på lack skydd på en ny bil ska gå väldigt fort enligt honom..Lättaste man kan göra, lätt tjänade cash, Är dock mer nyfiken på varför vissa anläggningar har bilen under natten..
Där emot en bil som har repor etc, då är det ju annan historia..
Senast redigerad av 1 Qualia, redigerad totalt 0 gånger.
av irie
Lackbehandlingen som erbjuds av Bilia görs inte av dom själva utan av en extern firma. Kommer inte ihåg namnet men det är inte Ditec, Mr.Cap eller Permashine.

Väljer man "Bilias" behandling så räkna med minst två dagar extra leveranstid, ofta tre dagar enligt dom jag pratat med.
Själv avstod jag deras erbjudande och åkte till Mr.Cap några dagar efter jag hämtat bilen (har ju väntat otåligt på bilen så jag vill köra lite innan jag blir av med den en heldag). ;)

Har provat alla ovanstående firmor men var mest nöjd med Mr.Cap så dom fick äran att fixa till V60'n (3720:- kostade kalaset).

/irie
av perhall
Det tråkiga är ju - min erfarenhet - att varken bilhandlaren eller nästa privatköpare betalar något extra för lackbehandlingar och att man tar hand extra bra om sin bil.

Sen beror det lite på färg, en silver kan man ju t ex missköta rätt mycket o sen putsa upp liksom en vit.

En mörkblå solid eller klarröd är mer känslig...

Men min erfarenhet är att det skiljer max 5000 kr vid inbyte av en 200000 kr bil mellan en som är lite sämre än normalskick (med skavmärken i inredningen etc.) och en som är superfin, bortsett från stora lackskador. Det som räknas är mil och utrustning. Samma sak med service. Har man hoppat över två servicar men gjort de sista två så verkar det inte påverka värdet nämnvärt. Tyvärr. Utom när man säljer privat till medvetna köpare.
PH
av McBoogie
Hmm jag har kollat runt lite och tycker nog att priset (3990:-) är överkomligt då man även fick en glasbehandling, liknande Ditec´s Glastec. Som jag kan se det så börjar priserna på 3000kr exkl moms för enbart en lackkonservering (ny bil) hos en Ditec åf. Så för en XC60 ligger det nog närmare 4000 exkl moms. Det får nog bli att höra om det är Bilia´s egna personal som ska göra det eller om de lämnar ut bilen till en underleverantör. Som någon skrev så vill man ju gärna att en etablerad firma ska göra det.
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag tror att du blev uppringd utav Bilia Haga Norra då man just nu erbjuder samtliga
kunder detta innan leverans.
Man lämnar inte ifrån sig bilarna till någon extern firma som någon skrev i nåt tidigare
inlägg, utan allting görs på plats i Solna.
Leveranstiden skjuts max i en dag framåt, ev ett par dagar till men detta beror inte på att
jobbet tar så lång tid utan detta beror givetvis på hur mycket som är bokat.
Firman som man syftade på att man skickar bilarna till heter Wellkept, dom gör endast
rekonden på HN begagnat bilar.

Bra att veta är att det finns ett par killar i Haga som tidigare kommit från Mr Cap, kan vara
bra att veta för dom som undrar.

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]