Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
5 dagar i veckan hade jag gjort av med 0,00l/mil. Däremot el.

Fast jag kanske är lite optimistisk eftersom jag har lite problem med gasfoten :oops:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det jag vänder mig mot är det idiotiska deklarationen... att bara slänga ur sig 0.19 i pressreleasen är ju totalt oseriöst.

Jag kan ju säga att min bil drar 0.0000000 liter bensin/mil redan idag eftersom den är en diesel. :mrgreen:

Eller att laddhybriden drar 0.00000 liter/mil blandat för jag kör bara på ström från vägguttaget osv.

Ärligt vore ju att säga tex:
-Batteriet innehåller 12 kWh och kostar tex 30 kronor att ladda upp (med värmeförlusterna i laddare och batteri)
-Man köra 2 milpå batteriet på innan dieseln måste starta .
-Efter det drar bilen 0.5 l/m blandat.
Användarvisningsbild
av crumpets
Då är det inte reklamen utan eu-cykeln som det ska gnällas på. Något grottmongo med för hög position inom unionen har fått bestämma vad som är en vettig blandad körning-cykel för laddhybrider så det är enligt den normen varje märke kommer marknadsföra sina.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kan jag hålla med om, för nu kommer ju 99,9% av alla tillverkare nästa år att stoppa i ett batteri med med exakt så mycket kapacitet att man klarar körcykeln på batteri med 10 meter till godo och vips så kan alla tillverkare skriva förbrukning 0.00 l/m i blandad körning.

Och du kommer får extakt samma 0.0 värde på en lite lätt en-sitsbil som på en megastor SUV hybrid som drar 10 ggr så mycket bränsle när motornerna går igång efter nåra mil,

Varför inte tex ange förbrukning = 0.19 l/m + 10 kWh/mil i EU körcykel. Det vore ju ärligt
av Kluster
Det första som slog mig - snygga fälgar och snygg instrumentering! :-)-)
Användarvisningsbild
av XC60D3
16A = 3600W x 3h = 11kW => 15 kr. 15/5 = 3 kr/mil (förnybar energi)
Diesel = 13kr/l = 13x0,6 = 8kr/mil (fossilt bränsle)

Bestäm själv... :D
av XC60
Vill ha! Det där är en perfekt bil för mig och mina behov. Eldrift i stan och till jobbet, 4-hjulsdrift för vintern och en riktigt stark diesel så man får bra prestanda också. Fick ett riktigt stort ha-begär. :D Det enda är att den kanske blir för liten med tanke på att lastutrymmet krymper pga batterierna för mig personligen. Finns ett problem som kommer gälla 90% av alla tjänstebilsförare och även för många som ska köpa bil privat och det är att priset kommer diskvalificera den för många tjänstebilsförare som måste hålla sig till lägre inköpspris alt månadskostnad. Otroligt synd. Även för privatbilisten / småbarnsfamiljen är en grundprislapp på 450-500 000 som snabbt blir 500-550 med lite utrustning för högt.

En önskan till Volvo: låt det yttre utseendet från utställningsbilen och möjligheten att ha snygga fälgar, R-design o.s.v. finnas kvar. Forcera inte på kunderna fula miljöfälgar och andra förfulande åtgärder för att ge bilen ett miljöutseende... Självklart är inredningen special på denna bil, V60 originalinredning funkar fint. Håller även med en tidigare talar om att fälgarna är snygga så sätt de som standard.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]