Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken berättar så funderar jag på om dieselvärmaren kan kompensera för en ständigt öppen termostat. De sista dagarna har jag upplevt att motorn inte blivit riktigt varm men det har ju också varit aningens kallt också. Men visst skulle det väl kunna vara så att värmaren hjälper till att lura mig att termostaten fungerar och kanske lyckas det om det inte är så kallt.
Tjenare!
Som jag uppfattar detta så har du värmaren på under körning. Att den kompenserar upp en trasig termostat tycks vara långsökt. Är det då inte bättre att kolla upp temostaten istället? Skulle tro att både motorn och värmare mår bättre. :roll:
midnight skrev:Tjenare!
Som jag uppfattar detta så har du värmaren på under körning.
Ja den går ju på automatiskt, skulle väl kunna rycka säkringen och se effekten av det. Förra vintern hade jag stora problem med värmaren men volvoverkstan trodde inte att det var termostaten då utan bara värmaren. Men nu i vinter är värmaren totalrenoverad så jag börjar undra.
Annars så kanske du skulle kunna täcka grillen som prov så det inte kommer in så mycket kalluft. Dom använde ju sig av detta förr i tiden när det var kallt.
Enda som är bra med denna kyla är ju att det är myggfritt!
21 grader hade vi här i Arvika i morse, då håller man sig för skratt.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]