Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av GLE
Hej!
Något riktigt drägg har gjort inbrott i min 760 och nu har man förstört låset till bakluckan så den inte går att få upp. Undrar bara om nån vet hur man kan öppna bakluckan på bästa sätt?

Det komiska i det hela var att bakluckan inte ens var låst men dom var ju inte så smarta att kolla om den var öppen i förväg utan istället förstöra hela låset samt bända i plåten under låset samt förstöra hela skärmarna i ett misslyckat försök att bryta sig in! Det finns ju alltför många puckon här i världen. :x

Behöver få upp bakluckan så snart som möjligt då jag behöver komma åt några viktiga saker! :P
Användarvisningsbild
av päpplet
Om luckan ändå är förstörd är det väl bara att ta kapen och såga upp ett lämpligt hål vid låset så du kommer åt låsstaget på insidan?
Det komiska i det hela var att bakluckan inte ens var låst
Det värsta är ju att den sista idioten inte är född än. :mrgreen:

Mvh GK
av GLE
päpplet skrev:Om luckan ändå är förstörd är det väl bara att ta kapen och såga upp ett lämpligt hål vid låset så du kommer åt låsstaget på insidan?
Kan man ju göra, men jag har ingen kap som fungerar. :P Hm. Blir till att bryta lite i luckan. Det är nog ganska rostigt så det ger nog emd sig efter en stund :P :P :D
av Strider
Går att komma åt låsmekanismen genom skidluckan i mitt armstödet bak.
Har gjort så med hjälp av ett kvastskaft med en spik i ändan att pilla med.
av volvo944gl
ta en stor kofot och en stor slägga och slå ovanfrån tills du kommer in! då brukar det släppa. =)
Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]