Steff 99 skrev:Lackkonservering , typ Ditec, Mr Cap och Permashine kostar runt 4000 kr, fattar inte vad ni det från att det skall kosta 2000kr ?
Vill man ha lackkonservering så kan det vara ett bra erbjudande.
Hmm håller inte riktigt med här. En fabriksny kärra som körs direkt från åf till rekondaren för lackförsegling har aldrig jag betalat över 3 k för och då spelar det ingen roll om ditec,mrcap eller något lahega center utfört jobbet.
Då gäller det 4 olika kärror dom senaste 3 årena 2 egna och pappas 2.
Därimot beggade kärror som innan inte varit behandlade landar någ priset lätt på 4000k ink polering och lackskydd.
Så visst försöker bilia även här tjäna en slant. Dom måste ändå ställa iordning bilen för leverans vilket betyder inv+utv tvätt det ända dom behöver göra utöver detta är att applicera lackskyddet vilket tar ca 4 arbetstimmar totalt för den duktiga som är insatt i produkterna som används. Detta ger en tim kostnad om 1000k i h och produkterna kostar inte mer än 300-400kr/bil. vilket blir ett överskott på 3600-3700 kr/bil - minus personal kostnad och annläggningen.
Jag hade låtit bli och kört bilen 6-8 månader och sedan lämnat in den för dessa pengar och återigen fått en bil så gott som ny:)
gillar inte staten.
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul