Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tktrafik
Hej på er, jag är ny medlem här, och ser att det finns en väldig massa kompetens här ute :D Nu ska vi testa er :-DD
Jag skulle dra slangklämmorna på min 744 gle -90 med automatlåda då den tappat en liten, liten aning kylarvätska. Upptäckte att plaströret där man fäster övre kylslangen, från termostaten, är i det närmaste helt borta. Finns således inte tillräckligt med gods att dra slangklämman mot. Någon som vet om det kan funka att sticka in ett metallrör i hålet, och i så fall vilken dimension det ska vara? Vill ju gärna slippa byta kylaren i ett första skede... 8) Tacksam för svar!!!
av rd350
Det är lite "sjuka" att kylarna äts upp i plasten, på de nyare finns en metallhylsa i plasten, de kylarna håller betydligt längre. Tyvärr är det byte som gäller, trösta dig med att det är en billig kylare. :wink:
av tktrafik
Tack för det! Ja, jag erfor idag att Biltema har en kylare för automatare med ecc, för knappt 900 kronor-får nog bli en sån (D)
Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]