Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av obruT
Hej.

dax för besiktning.

och draget har suttit på sen vinternbörjade.(haft över kallar än 25 flera dagar)

bilen är en V70awd -99

grönt handtag som jag kan vika rakt ner. (obs hantaget låser ej fast sig)
då glappar draget lite.

vad ska jag då gör ????
av jockep83
låt det sitta kvar:) kollar dom bara inte om draget sitter fast på besiktningen? tror dom bara gjorde de på min...
av obruT
jockep83 skrev:låt det sitta kvar:) kollar dom bara inte om draget sitter fast på besiktningen? tror dom bara gjorde de på min...

trodde iaf att man måste låsa upp och ta lös draget (var så ifjol och då fick jag 2:a)
av jockep83
haha ja jag vet inte riktigt... det är vaäl bara bryta och bända till du får lös det..... sen rengöra och smörja upp det så det funkar:) finns väl ingen direkt felsökning att ta till på ett drag!!!!
av Jögge
Är det ett löstagbart drag som sitter på, ska du kunna ta av det på besiktningen. Har du det löst behöver du inget göra. Så var det med min när jag var inne för en månad sedan.
av Jögge
Är det ett löstagbart drag som sitter på, ska du kunna ta av det på besiktningen. Har du det löst behöver du inget göra. Så var det med min när jag var inne för en månad sedan.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]