Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olof102
Hej,
vänstra motorn till stålkastatorkaren har gått sönder och jag har tänkt byta ut den. Är det mycket jobb med detta?

Någon som kan beskriva vad som måste bort för att komma åt motorn? På min S40 behövde jag bara lyfta ur framlampan men jag tvekar på att det är samma på V70.
av Fred
Alternativt tar du bort båda och kör utan! Det går finfint, man får bara se till att göra rent själv lite då och då. :D
av gsx550
Fred skrev:Alternativt tar du bort båda och kör utan! Det går finfint, man får bara se till att göra rent själv lite då och då. :D

Är tyvärr inte tillåtet om man har xenonljus.
av Fred
gsx550 skrev:Är tyvärr inte tillåtet om man har xenonljus.
Har xenonljusen torkare? Har inte de bara högtrycksspolare?
av gsx550
Fred skrev:
gsx550 skrev:Är tyvärr inte tillåtet om man har xenonljus.
Har xenonljusen torkare? Har inte de bara högtrycksspolare?

Fram till -04 har de torkare, från -05 och framåt är det högtrycksspolning.
av mattiash
olof102 skrev:Hej,
vänstra motorn till stålkastatorkaren har gått sönder och jag har tänkt byta ut den. Är det mycket jobb med detta?

Någon som kan beskriva vad som måste bort för att komma åt motorn? På min S40 behövde jag bara lyfta ur framlampan men jag tvekar på att det är samma på V70.
------------------------------------------------------------------
Ta bort säkringen för torkarmotorn och plugga spolarslangen, jag kapade bara av axeln till torkarna.
lackade täckpluggarna och la dit plastikpadding.

http://www.hova.com/volvo-v70n-0004-tac ... c-283.aspx

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]