Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av smygaren
Hejsan!

Jag har små darrningar i ratten vid låg fart upp till ca 50km/h på min V70II 2.5T 08:a.
Hjulinställning är nyss gjord och däcken är ny ballanserade på orginal 16" plåtfälgar.

I sommras så byttes styrväxeln på Bilia av förra ägaren.

Vad händer om denna är fel/kass/trasig/glappig igen?? Kan det vara den som är kass igen??

Är det någon som känner igen problemet eller har nått tipps.

OBS! Fälgarna är ballanserade och helt rena, styrlerer och stag är det inget glapp i.

/Smygaren
Senast redigerad av 1 smygaren, redigerad totalt 0 gånger.
Henry_Fågeljazz skrev:Har du originalfälgar?

/H
Ja, standard plåtfälgar.
Cox skrev:Snö och is i fälgarna ?
Som jag skrivit, de är rena och inget på dom.

/Smygaren
av Cox
Då är det oblans min vän den som balanserat däcken har inte gjort det korrekt. Vet du om firman anväder centrumskruv eller 5 finger anslutning till maskinen ? Bytte själv från firman som använde centrum dom provade 5 ggn på ett par plåtfälgar som jag hade på den bilen samma skit obalans, åkte då till annan firma som montterade i 5 finger anslutning viola perfekt på 1:a försöket....
Cox skrev:Då är det oblans min vän den som balanserat däcken har inte gjort det korrekt. Vet du om firman anväder centrumskruv eller 5 finger anslutning till maskinen ? Bytte själv från firman som använde centrum dom provade 5 ggn på ett par plåtfälgar som jag hade på den bilen samma skit obalans, åkte då till annan firma som montterade i 5 finger anslutning viola perfekt på 1:a försöket....
Det kan inte vara styrväxeln då??

/Smygaren
av Cox
Nja skulle den vara så kass så skulle nog vibrationerna bli värre i högre farter uppdträder detta enbart runt 50 km och slutar sedan eller återkommer det även i högre farter ?
Cox skrev:Nja skulle den vara så kass så skulle nog vibrationerna bli värre i högre farter uppdträder detta enbart runt 50 km och slutar sedan eller återkommer det även i högre farter ?
Nej i högre farter försvinner det.
Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,

Köpråd volvo s60 t5

Bjud 35.000:- om det var så du hade vär[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Grattis "kom-hem-tiil-oss-dagen" 1 &arin[…]

Damasker såg hela ut. Testade att plocka ur[…]