Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejon
Tja!
Köpte en biltema universal lambdasond till 850n och fick skava kablarna. När jag hade gjort det märkte jag att jag hade 3 kablar på bilen och hade råkat köpa biltemas med 4. Den som blir över är en vit och antar då att det är en uppvärmnings sladd. Så jag har skippat den och kopplat allt annat, bilen funkar skit bra men ibland kommer motor lampan och den säger att lambdasonden inte har kontakt och att uppvärmningen saknas, vad fasen kan jag göra me den kabeln ?:P eller är det totalt kört att jag köpte en med 1 extra kabel ?:P

MVH
Jonas
av *pettson*
ejon skrev:Tja!
Köpte en biltema universal lambdasond till 850n och fick skava kablarna. När jag hade gjort det märkte jag att jag hade 3 kablar på bilen och hade råkat köpa biltemas med 4. Den som blir över är en vit och antar då att det är en uppvärmnings sladd. Så jag har skippat den och kopplat allt annat, bilen funkar skit bra men ibland kommer motor lampan och den säger att lambdasonden inte har kontakt och att uppvärmningen saknas, vad fasen kan jag göra me den kabeln ?:P eller är det totalt kört att jag köpte en med 1 extra kabel ?:P

MVH
Jonas
Alla 850s har 4 kablar... De gör mej nyfiken på vad du har för egen modell?
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]

Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]