Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flopp
Jag har en V70II 2009 med minsta radion, performance?

När jag har en radiokanal med radiotext så rullar/scrollar inte texten.

Ska den göra det eller inte, störigt är det i alla fall.

Någon som har en radio där radiotexten rullar/scrollar?

Ska testa med CD och se vad den gör då.
av mikebike
flopp skrev:När jag har en radiokanal med radiotext så rullar/scrollar inte texten.
Den skall INTE rulla.
VOLVO skrev:Det är ett medvetet val från vår sida baserat på trafiksäkerhet att inte ha "rullande" text på displayen.

Jag håller med om att det vore önskvärt och det var därför jag mailade VOLVO.
Användarvisningsbild
av hollan
skalt att den rullar i 500 serien alltså c30 s40 osv
jag hade en kund som kom till baka efter en 2.0 service och sa att det hade slutat rulla så jag tror men är inte säker brukar aldrig pilla på kundernas stereo att dom har haft rullande i v70II typ 08-09 men de försvinner vid uppdatering har inte det själv i min men den är en 2011
av flopp
flopp skrev: Ska testa med CD och se vad den gör då.
Min föräldrar har en V50 -09 den rullar när man har CD i alla fall.
av mikebike
Det går ju inte heller att göra inställningar till värmaren under färd, samma orsak?
Däremot går det att göra hundratals andra inställningar, till stereon mm. Logik? :roll:
av flopp
Har åkt i en V50 idag, tror det var 2010 års modell, i den så rullade radiotexten.

Hmm kan vara som Hollan säger att senaste versionen är ej rullande.
av mikebike
VOLVO hävdar att texten inte rullar i någon Volvo-modell!? :roll:
"Rullande text är inget vi har i våra bilar i den bemärkelsen."

Någon som har lust att filma lite så att vi kan konstatera att vi pratar om samma sak?
av flopp
mikebike skrev:VOLVO hävdar att texten inte rullar i någon Volvo-modell!? :roll:
"Rullande text är inget vi har i våra bilar i den bemärkelsen."

Någon som har lust att filma lite så att vi kan konstatera att vi pratar om samma sak?
Hoppas dom kan fixa detta på V70 II oxå, dom har ju kunskapen i alla fall

[youtube]QVLKGZukAJE[/youtube] RADIO

[youtube]RD7-xlVVB14[/youtube] CD
av Kluster
Jag har en V50 MY08 med ny mjukvara sedan i vintras och på min radio/cd så rullar texten i ca 1 min innan den stannar efter att ha kört igång en skiva eller bytt radiokanal.

Har för mig att det finns något som heter "Radiotext PÅ/AV" i menyn för inställningarna.

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]