Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur fel kan man göra? Bilen var inte direkt igång, den hade stått avstängd över 10 minuter, hur kan det komma ett fel av ett batteribyte, om de inte fanns där innan, det är det jag inte kan förstå.

Joakim
Har du en ny lastbil med Urea tank, skall du inte slå av huvudströmmen direkt du stannar, för då kan du få problem med ureainjectionen, man skall vänta ca 10 minuter, annars blir det kristaller i injectorn, och den måste bytas.
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Plockat bort fula ord.
inkognito skrev:
Joakim
Har du en ny lastbil med Urea tank, skall du inte slå av huvudströmmen direkt du stannar, för då kan du få problem med ureainjectionen, man skall vänta ca 10 minuter, annars blir det kristaller i injectorn, och den måste bytas.
Intressant, jag visste inte att nya lastbilar har urintankar (urea= urin på grekiska). ?:-/ :mrgreen:

Mvh GK
GK ja de har urintankar =) Finns även på vissa personbilsdieslar, bl.a VW har det, och då heter det blue motion.
Det luktar ammoniak ur ureatanken, och du känner på avgaslukten från en lastbil med ureatank, att den luktar helt annorlunda, än en vanlig diesel, sen har de ju gjort det så att, kör du slut på urean, så tappar du 20-30% effekt på lastbilen. På de första kunde man lura systemet, och tanka i vatten, men de nyare går inte att lura lika lätt. Kanske ett bra sätt för lastbilschaffisarna när det trycker på blåsan, pissa i Ureatanken =)
Återigen så är det som Carman skrev.
Är du säker på att du inte har fel i larmet? Kan ju var aså att batteribackupen till din siren är kaputt!!!!! Har du missat att tänka på det?
Sen kräver olika slags datorer olika lång tid innan de släcks ner. Svårare är n så är det inte.
Hur pass fel du kan göra? Ja genom att INTE vänta minst 5 minuter innan du kopplar bort batteriet. Där har du ett fel.
inkognito skrev:Hur fel kan man göra? Bilen var inte direkt igång, den hade stått avstängd över 10 minuter, hur kan det komma ett fel av ett batteribyte, om de inte fanns där innan, det är det jag inte kan förstå.

Joakim

Är du säker på att du inte gjort fel, så återstår bara det andra alternativet jag skrev...

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]