Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Dalmans skrev:ah :) tänkte om det satt nån volvomotor i eller nått :)
haha nej inget som är förknippat med volvo förutom första bokstaven i volkswagen :roll: men med tanke på att det är ett volvo forum så är detta självklart en ovanlig "volvo" :mrgreen:
Dieselsmurfe skrev:Verkar som tyskarna börjar ta över volvo forumet... ännu en tysk. som jag skrvit tidigare på garaget snygg.
jodu, tyska volvos är ovanliga än idag :-DD jag får tacka :D
Ja märket innehåller som jag skrev i Dahlens tidigare tråd i alla fall rätt start :)
cybermunk skrev:Ja märket innehåller som jag skrev i Dahlens tidigare tråd i alla fall rätt start :)
ja det stämmer ju en liten bit iaf :P
päpplet skrev:bättre än ett annat svenskt bilmärke på 4 bokstäver iallafall :wink:
haha, jodu ;)

har studiedag från skolan imorgon så då tänkte jag börja att slipa huven :)
nu har det börjat hända lite med bilen. har fått dit den stänklappen som saknades samt lackat och slipat lite :lol:

i fredags slipade jag huven plåtren. hade sedan på någon form av skydd för plåten
Bild

men tror jag gjorde fel för det började rosta så in i **** :roll: bara att salta mer nu :twisted:
Bild

sen fick jag för mig att lacka plåten under stötfångaren svart. och medans jag jag väntade på att det skulle torka så fick jag idéen att lacka grillemblemet tills man har råd med en emblemfri grill.
Bild

så nu saknas det bara lite tonade blinkers och sänkning så börjar bilen se duglig ut enligt mig :)
Bild

nu längtar jag tills man slipper snön och kan kasta dit dom finare hjulen :)
cybermunk skrev:Salt e fint för rost :)
jo, här har vi ett exempel hur snabbt det rostar. la på saltet i fredags och sen i lördag och söndag har det varit för kallt för att ens saltet ska hjälpa. men någon vecka till så ser nog huven perfekt ut :D
Jiim skrev:Jasså du har projekt om goffen här oxå ;)

Ser bra ut. men nog skulle den ha kommit lite närmare marken :)
haha ajjemen ;) jo tänkte sänkan imorgon. men kommer nog inte ta allt för mycket för sommarfälgarna måste ju få plats :) så det blir lite lagom tills jag byter fälgar :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar