Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tobbev skrev:Kanon!

Men jag antar att man inte kan styra spotify med rattknapparna? Det vore för bra för att vara sant....
Det beror ju inte på bilen och bluetooth utan om spotify-klienten är integrerad med AVRCP protokollet på din telefonmodell.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ortus skrev:Undrar också över hur det är löst i C30:in. Hade varit kul och veta om det gick att lösa utan en massa sladdar och FM-sändare! :)
Även om har en "vanlig" stereo behöver du inga sladdar eller FM-omvandling utan kan köra digitalt via BT om du tex köper en sådan här och lägger den i armstödslådan så slipper man plugga i telefonen i några sladdar och det är helt osynligt i bilen. Jag drog bara ur hörlurspluggen och kopplade in den direkt i AUX ingången.

Bild
Användarvisningsbild
av Kaikki
Jag har en vän som har en ny S60 och det är i hans vi har provat. Fungerar klockrent. Ursäkta förvirringen med om att det hade vart i C30in.
Användarvisningsbild
av Kaikki
Du kan bara styra spotify genom telefonen och inte via knapparna på ratten.
av chrand
Kaikki skrev:Du kan bara styra spotify genom telefonen och inte via knapparna på ratten.
Jag kan pausa och byta låt, framåt och bakåt.
Scrolla och byta spellista får jag dock göra i telefonen

V60 My11 HP stereo
av joje69
chrand skrev:
Kaikki skrev:Du kan bara styra spotify genom telefonen och inte via knapparna på ratten.
Jag kan pausa och byta låt, framåt och bakåt.
Scrolla och byta spellista får jag dock göra i telefonen

V60 My11 HP stereo
Samma här. XC60 MY11. High Performance med 7" skärm.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hallå om det funkar eller ej beror ju inte på bilen den stödjer ju redan AVRCP protokollet

Det hänger på om spotify-klienten är integrerad med AVRCP protokollet på din telefonmodell.

Utan att ni anger vilken telefon ni har ger det ingen vettig information.
av svensen
Tobbev skrev:Hej

Väntar på min V60 och har en fråga. Har beställt Teknikpaket "High Performance Multimedia med 7" skärm".

Jag har en iPhone 4 och undrar om det är någon som vet om man kan streama t.ex Spotify via bluetooth och inte bara musikfiler man har i sitt bibliotek? Är ju även intressant om det går att streama ljud från t.ex Sveriges Radios app.

/Tobbe
Hei igjen.

Jeg svarte forsåvidt på om man kan streame andre filer enn musikkfiler fra biblioteket. (Spotify er jo i det opprinnelige spørsmålet kun nevnt som et eksempel.)
Jeg har ikke Spotify, så jeg kan ikke svare spesifikt på dette, men jeg kan altså streame all lyd fra min iPhone 4 til bilen via Bluetooth, f.eks «Radio» – (som jeg vil tro er den norske varianten av «Sveriges Radios app.) – all lyd fra andre applikasjoner, (Alle spill, YouTube, et.c.), inkludert systemlyder fra telefonen.

Mvh Sven
av Tobbev
Aha, tack Svendsen.

Nu är då alltså den sista frågan. Går det byta låt etc på rattknapparna med en iPhone 4 i Spotify. joje69, chrand har en åsikt, kaikki en annan...

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]

Låsproblem passagerardörr

Jag har liknande problem (xc60 2014). Inträff[…]