Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Det är nåt som händer man bakluckan. Den vill stanna uppe i 3 -4 sek sen ramlar den ner.
Tycker synd om min skalle...
Vad kan det vara? Vill inte bara skruva i utan att först rådfråga här.
av *pettson*
kamilenski skrev:Det är nåt som händer man bakluckan. Den vill stanna uppe i 3 -4 sek sen ramlar den ner.
Byt gaskolvarna till bakluckan.
av kamilenski
*pettson* skrev:
kamilenski skrev:Det är nåt som händer man bakluckan. Den vill stanna uppe i 3 -4 sek sen ramlar den ner.
Byt gaskolvarna till bakluckan.
Hur kommer man åt dessa?
av kamilenski
Tackar!

Hur kommer man åt dessa?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
kamilenski skrev:Tackar!

Hur kommer man åt dessa?
Så vitt jag minns får man ta bort en del s.k. paneler för att komma åt. när du frigjort fästena tar du bort låsclipsen och tar bort de gamla gasfjädrarna och monterar de nya varefter du låser fast dom med clipsen. Se till att du har någon som kan passa bakluckan medan du jobbar.

Mvh GK
av kamilenski
gnestakalle skrev:
kamilenski skrev:Tackar!

Hur kommer man åt dessa?
Så vitt jag minns får man ta bort en del s.k. paneler för att komma åt. när du frigjort fästena tar du bort låsclipsen och tar bort de gamla gasfjädrarna och monterar de nya varefter du låser fast dom med clipsen. Se till att du har någon som kan passa bakluckan medan du jobbar.

Mvh GK
Ja tack. Har redan fått den i skallen :(
Användarvisningsbild
av Alfredo
Lossa plastpanelerna men de kan spricka, taket behöver man inte röra mer än att hålla i det så man ser att komma åt.
Köpte Mina på Biltema kostade 20 € styck, bra passform men vet inte hur länge dom håller.
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]