Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenrikM
Dieselkraft :lol: :lol: :lol: :lol: Tror jag ska höra av mig till OBD imorgon, hade velat se en Hk/Nm kurva som de har på den tyska originalsidan till övriga trim, men D3 är inte med där ännu. Ångrar som helv.... att jag inte köpte en D5, hade en 2.5T 231 hk my08 i 3 år, får panik när jag försöker köra om med slöfocken D3!
av HenrikM
Det där lät nog lite bortskämt, sorry, men i jämförelse med 231 bensin turbo hästar så är det en himmelsk skillnad! Har du nåt trim till din V70? Är OBD lika bra som typ BSR eller RICA, är amatör på området och vill inte förstöra min bil. :???:
av dst02
HenrikM skrev:Dieselkraft :lol: :lol: :lol: :lol: Tror jag ska höra av mig till OBD imorgon, hade velat se en Hk/Nm kurva som de har på den tyska originalsidan till övriga trim, men D3 är inte med där ännu. Ångrar som helv.... att jag inte köpte en D5, hade en 2.5T 231 hk my08 i 3 år, får panik när jag försöker köra om med slöfocken D3!

Tänk mej som åker DRIVe då, den e bra mycket slöare än din i förhållande riktigt pigga D3.
av HenrikM
Hade en Drive E som hyrbil för några dagar sedan, det är ingen race den, jag tycker det är vibrationer i min D3 men i Drive e var det sjukt med vibrationer, när jag höll nere kopplingen så skakade den!
av dst02
Ja den e inte helt jättesolid men snål och ändå fullt körbar, går trots allt jämt å fint ändå.

D3an med automat tyckte Jag var underbar men prislappen stoppade mig. Letar själv efter nåt bra trim till min drive som skulle behöva skrämmas upp några häst.
Användarvisningsbild
av kvantskum
Jag ska flasha min när jag får tillfälle , ja.
Jag är maniskt pedantiskt noggrann när det gäller sådant här, och har slutligen bestämt mig efter långa samtal med utvecklarna själva. (Talar Tyska)
OBD är nog de enda i branschen som har samarbete med t.ex. Bosch på konstruktionsnivå. Så risken att du ska förstöra ngt i din bil ligger nog här på ett absolut minimum.
Användarvisningsbild
av kvantskum
dst02 skrev:kanske finns de till min drive också?
Pris? effekt?ÅF?
Dessa verkar vara en agent i Sverige: http://www.flashbooster.se/
Alla Volvomodeller finns inte med i deras lista, verkar som sidan håller på byggas ut.
T.ex. så står inte min modell upplistad där, men grejor finns.
De har garanterat program till din lilla 1,6:a också. :P
Ring o hör.
Såg att de har ett spec erbjudande på 5200:- till Volvobilar.
Då kanske jag skulle gjort det nu då, medans erbjudandet är kvar... :shock:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]