Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VXC70
vänta snart är batteriet "dött" fast då startar inte värmaren heller så. om värmarn inte går för dig då kan de bara vara byta av batteri ev. ladda liv i det igen.

konceptet fungerar inte med för kort körsträcka....
Senast redigerad av 1 VXC70, redigerad totalt 0 gånger.
av dst02
hm, på tal om de så fick Jag syn på i senaste bladet från volvobutiken att de säljs en batteriladdare för 695,- (ctek multi xs 4003), vet du eller nån annan om den är bra och hur den fungerar?

Känner den automatiskt av när batteriet är fulladdat?
av VXC70
jo visst är de bra är samma sak med bensinvärmare. men det är att många skaffat sig dieselbil och använder värmarn för flitigt och åker för lite och de blir verkstadsbesök egentligen helt i onödan. för de dragit ur batteriet. "bilen är död hjälp".
är jäkligt bra att veta, så brukar ta och låta värmarn gå en stund sedan gå ut och starta bilen så man har laddning iaf...
av dst02
Jag funderar hur de funkar på min DRIVe som sägs bara ladda vid motorbromsning och vid jämn fart, måste väl va så att om batteriet är dåligt laddat så laddar den även vid gaspådrag etc eller hela tiden motorn är igång? Hur många ampere e batteriet på i DRIVe? Har för mig att det är samma som på D3.
av VXC70
nja, borde va så att om batteriet är "full laddat" så ska inte generatorn ladda för fult och stjäla effekt av motorn. men behövs laddning läre den nog ladda iaf. så lär det nog vara konstruerat.

generatorn passar nog på att "stjäla effekt" av motorn när man motorbromsar för då är de till hjälp att bromsa :)

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]