Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Började när jag först kopplade bort vingen bak på bilen, självklart börjar den lysa då för finns ju ingen bromslampa då.
Nu sitter ny vinge på (R), sladdarna är kopplade, dessa bråkade lite i början, men åtgärdades med eltejp och nya sockerbitar.

Nu till problemet, lampan på instrumentpanelen som varnar för trasig lampa lyser när jag startar bilen och håller ner/trycker på bromsen, inte hela tiden utan efter kanske 20 sec så slocknar den, har dubbelkollat och alla lampor bak lyser när de trycks på bromsen. den tänds även lite sporadiskt när man är ute och åker och bromsar, men bromsljusen fungerar. Sen en ytterligare lite konstig sak är att om jag hissar ner rutorna (elhissar), sätter på bakrute/sidospegels-värmarna så tänds den, alltså håller jag på bromsen, och lampan inte lyser, trycker jag då på ex. elhissen till rutorna så då tänds lampan på kontrollpanelen... släpper jag elhissen, ja då slocknar lampan...

Vad kan de vara för fel? stör mig inget märkvärt men tänker mer på besiktningen...

Bilen är en 850 GLT -97
Kan det vara så att du hade vanlig glödlampa i den gamla vingen och LED i den nya. I så fall så har du felkällan när det gäller glödtrådsvaktens varnande där. Sen rekommenderar jag att du gör om skarvarna, löd och sätt krympslang som isolering.

Mvh GK
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]