Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Skratta inte.. Fått min nya S70 - den gamla har gått i graven.
Vet 'inget' om bilar men älskar s70 sedan 97 och har nu hittat en ny pärla som har passerat besiktningen idag och bytt kamrem vid 12000 mil.
Fråga - tänkte spendera upp till 10.000 hos lokale mekanikern för att minska risken att bli stående vid vägkanten med familjen i sommar.
Vad skulle ni kosta på? Tacksam för alla tips! Jag inser att jag kanske byter saker som inte är trasiga men jag gör gärna det för att slippa bli stående med arg hustru och griniga ungar.
Mvh thomas
Det jag tycker du ska byta isåfall är huvudcylinder och slavcylinder till kopplingen så att du inte riskerar att kopplingen brakar ihop. Jag har själv varit med om detta och det var mindre trevligt.

Kamaxelgivaren är något som kan gå sönder också och en glt blir väldigt kinkig när det händer.
Är den servad enligt schema skulle jag spara pengarna och laga det som går sönder. Du kan ge dej på att det du inte bytt/fixat går sönder. Ska du ha en bil som inte går sönder ska du nog köpa en ny isf. och tom. de går sönder.
Kena skrev:Är den servad enligt schema skulle jag spara pengarna och laga det som går sönder. Du kan ge dej på att det du inte bytt/fixat går sönder. Ska du ha en bil som inte går sönder ska du nog köpa en ny isf. och tom. de går sönder.
Jo men du känner inte min fru :wink:
Kan bara hålla med en tidigare postning.Man byter inte det som är helt bara för att man har pengar över.
Är frugan så besvärlig så byt henne istället. :D

Bild

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två (h[…]

Fel anmälde också, 4.2.13 hjälpte […]