Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det har väl fungerat kasst mer än ett halvår tillbaka, men Volvo har glatt haft sina banners på hemsidan där de uppmuntrat alla att titta på "din Volvo"
Det bästa dom kan göra är att lägga ned sidan och börja om med något som fungerar när sidan lanseras.
http://www.volvocars.se är en sida där information är en bristvara, Volvo borde nog se över sin organistion som ansvarar för websiten där har de en allvarlig kvalitetsbrist.
Jag beställde en d3 awd r-design 2011-01-31 beräknad leveran 2011-06-06 drygt 4 månaders leverans tid :evil:
mojja skrev:Jag beställde en d3 awd r-design 2011-01-31 beräknad leveran 2011-06-06 drygt 4 månaders leverans tid :evil:

Någon hade hört från en säljare att det inte spelar någon roll vilken utrustning man väljer. Jag tror tvärtom att det spelar stor roll vad man väljer. Desto mindre lull lull, desto snabbare leverans. Dessutom handlar det förmodligen även om av vilken handlare man beställt den av.

Du beställde din den 31/1 och får leverans...på nationaldagen..jojo.
Jag beställde min FWD R-Design 8/2 och bilen levereras V18, en hel månad innan din.

Så jag är ganska övertygad om att det spelar roll vad man väljer.
XC60D3 skrev:
mojja skrev:Jag beställde en d3 awd r-design 2011-01-31 beräknad leveran 2011-06-06 drygt 4 månaders leverans tid :evil:

Någon hade hört från en säljare att det inte spelar någon roll vilken utrustning man väljer. Jag tror tvärtom att det spelar stor roll vad man väljer. Desto mindre lull lull, desto snabbare leverans. Dessutom handlar det förmodligen även om av vilken handlare man beställt den av.

Du beställde din den 31/1 och får leverans...på nationaldagen..jojo.
Jag beställde min FWD R-Design 8/2 och bilen levereras V18, en hel månad innan din.

Så jag är ganska övertygad om att det spelar roll vad man väljer.
Jo jag har ju kryssat rätt friskt i tillbehörslistan:) Men att du får 6 veckors mindre leveranstid kan jag ej förstå ?:-/
Qualia skrev:Jag hade också massa med options. Man var ju tuvugen att kryssa på.. Dock inte lika lång levrans som mojja..
Kan det bero på vem man handlar av?!

Tog även du r-design och awd? Det var det som min säljare sa drog iväg i leveranstid:(
Handlaren kan ha bilar förbeställda , när man tecknar kontrakt så ändrar man och lägger till options eftersom bilen är ändringsbar fram till en tre veckor innan planerad leverantid.
Därför så kan leveranstiden variera beroende på hos vilken ÅF man beställer bilen
mojja skrev:
Qualia skrev:Jag hade också massa med options. Man var ju tuvugen att kryssa på.. Dock inte lika lång levrans som mojja..
Kan det bero på vem man handlar av?!

Tog även du r-design och awd? Det var det som min säljare sa drog iväg i leveranstid:(
japp.. Och automat .. V22 vi får väl se hur det blir..
2011-01-04 gick leveransbekräftelsen igenom, preliminär leverans var vecka 16, nu står det vecka 17 min volvo, alltså 17 veckors leverans, det är fortfarande på steg ett efter snart tre månader. Vecka 17 och så ska den komma till sverige och fixas innan den levereras , det gör att det blir över 5 månaders leverans innan man har den. Detta är alltså en Volvo Rdesign AWD. Det tycker jag är ganska lång leveranstid, läste att det var någon här som bara fick vänta i 2.5 månader, det är lite skillnad på 5 månader

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]

Låsproblem passagerardörr

Jag har liknande problem (xc60 2014). Inträff[…]