Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

En kondensator fungerar som en energireserv där förstärkaren kan hämta extra ström vid stora effektuttag, t.ex. vid kraftiga attacker i basen. Kondensatorn kan jämföras med ett batteri men där kondenstorn har en överlägsen förmåga att leverera ström snabbt, extremt snabbt. Oavsett vad du har för slutsteg är en kondensator oavsett storlek en förbättring.
:wink:
Tänka sig att bilen startade direkt efter ha stått still en vecka :D

Jag väntar på bättre väder för att va ute å dra alla kablar å allt annat i bilen..

Och jag var ute å åkte och råkade köra lite för fort i ett fartgupp, och när man inte har nån fjädring fram så blir det som att bilen flyger.. och det resulterade i att mina basar lossnade från lådan. Satt ju iofs bara i 2 korta skruvar.
Ståhl skrev:Tänka sig att bilen startade direkt efter ha stått still en vecka :D

Jag väntar på bättre väder för att va ute å dra alla kablar å allt annat i bilen..

Och jag var ute å åkte och råkade köra lite för fort i ett fartgupp, och när man inte har nån fjädring fram så blir det som att bilen flyger.. och det resulterade i att mina basar lossnade från lådan. Satt ju iofs bara i 2 korta skruvar.
Ursäkta men ; HAHAHA! Fyfan vilken otur. Själv så i somras när jag hade brottomt till jobbet så körde jag också alldes för fort i ett gupp, 10m före så tänkte jag ingen ide att bromsa ner så jag höll typ 70-80 i en bula som ett fartgupp men de var inget sånt. Man hörde baslådan bara bammm i bagageluckan och bamm ner i bagaget. :p
Nu är det såhära att jag har varit i grannkommun och arbetat lite i några dagar..
och påvägen dit så lyckades ett bromsrör pajja.. så tur att jag fick låna ett garage så jag kunde fixa det.
Men fixade även lite med ljudet :wink:

mer om det kommer snart. :roll:
Jo här händer det grejer.

Har kopplat in allt ljud i princip..
förutom i bakdörrarna.. där mina 6,5" inte passade nå vidare.
Och fram har jag byggt adaptrar till dom .. men gjorde adaptrarna i 22mm spånskiva, och det var lite för tjockt, så nu tar högtalarna i när man har dörren stängd.
Så dom måste jag bygga om, i kanske 10mm plywood kan fungera.
Och baslådan är inkopplad och provspelad.
Och FYFAN säger jag bara, snacka om att det är tryck i dom. :D

Har tyvärr bara en mobilbild på allt detta, men kommer nog fler bilder och kanske en film sen.

Bild

Funderar på att sätta 6x9or på sidorna av baslådan.. så jag bygger som att det blir en hatthylla av hela lådan.
Fast då lär jag hitta ett till slutsteg på 2 kanaler till det. :wink:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 29

Något sådant här, kanske? Dom d&a[…]

Nu så har min höger stora lykta givit[…]

Det uppstod ett litet spökfenomen när vi[…]

Carplay trådlöst?