Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare!, som sagt, vajern till huvlåset på min 744gl-88 har gått av. I stort sett så långt fram det går verkar det som, vajern går genom den första låsningen och räcker nästan fram till den andra.
Vad behöver jag ta loss för att byta? Behöver jag några specialverktyg?
Kan jag över huvud taget byta den själv?
Bilder på hur det ska se ut skulle hjälpa oerhört mycket.
Hemulen skrev:Fixa en ny wire,lossa den gamla inne i bilen i spaken du öppnar med,dra ut den gamla, i med den nya,helt enkelt återmontera.Inga specialverktyg behövs. :)
ok, men jag tänkte mest på hur det ska sitta framme vid låsningarna, förtod inte det riktigt när kollade på´t i helgen.. :(
I Haynes står det att man ska lossa spärrhaken längst bort,ta bort vajern från den,sedan lossa höljet från den andra spärren,sedan dra loss vajern från spärrarna. Kikat i en Volvobok också men bara någon luddig förklaring,ritad bild med pilar där. Ger sig kanske när du ger dig på det. Har du en Volvobutik i närheten så kanske dom kan skriva ut en bild av hur det ska se ut,om ingen här har någon bild undanstoppad. :)
Hemulen skrev:I Haynes står det att man ska lossa spärrhaken längst bort,ta bort vajern från den,sedan lossa höljet från den andra spärren,sedan dra loss vajern från spärrarna. Kikat i en Volvobok också men bara någon luddig förklaring,ritad bild med pilar där. Ger sig kanske när du ger dig på det. Har du en Volvobutik i närheten så kanske dom kan skriva ut en bild av hur det ska se ut,om ingen här har någon bild undanstoppad. :)
Jo jag har också kikat i haynesboken och pillat med bilen ett par timmar, utan att fatta tt jota. du råkar inte ha en bild på hur det ska se ut?
Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]