Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Svårt att säga på rak arm, iallafall för mig. Däremot fick jag fram genom en sökning att det varit lååånga leveranstider på xc60. Detta då USA beställt en massa bilar och Europa prioriteras inte. Detta var dock i september så hur det ser ut idag vet jag inte.

Åk ner och snacka med en säljare så får du nog ett snabbt svar :)
ortus skrev:Svårt att säga på rak arm, iallafall för mig. Däremot fick jag fram genom en sökning att det varit lååånga leveranstider på xc60. Detta då USA beställt en massa bilar och Europa prioriteras inte. Detta var dock i september så hur det ser ut idag vet jag inte.

Åk ner och snacka med en säljare så får du nog ett snabbt svar :)
Jo det vore ju det bästa såklart, men borde ju finnas några stycken som har beställt nyss:)
Jag beställde min i förra veckan (vecka 6, således). Fick leverans i vecka 20, men säljaren trodde mer på vecka 18. Så någonstans mellan 12-14 veckor. Kan förstås ta både längre och kortare tid beroende på vad man väljer för tillägg.

Jag har drag, tidur och Herrgårdspaket som extra på min D3 FWD R-Design.
XC60D3 skrev:Jag beställde min i förra veckan (vecka 6, således). Fick leverans i vecka 20, men säljaren trodde mer på vecka 18. Så någonstans mellan 12-14 veckor. Kan förstås ta både längre och kortare tid beroende på vad man väljer för tillägg.

Jag har drag, tidur och Herrgårdspaket som extra på min D3 FWD R-Design.
Tack för ditt svar! Det lät inte så farligt, har hört att det kunde vara upp till ett halvårs lev.tid. Kanske har ändrats i nuläget.
beställde min XC60 D3 AWD SUMMUM(med extra allt) 2010-11-30 och den var färdig byggt 2011-02-09,anländer till återförsäljaren 2011-02-17:e eller 18:e,så för min del gick det undan,bara 2 1/2 månad ,och enligt min volvo kontakt så är det ingen skillnad om du beställer en R-desig eller vanlig:wink:
Jaha, så ni kan se er leveranstid på min volvo. när jag försöker skapa konto där så säger den bara "bilen finns inte" nähä, den beställdes 2010-12-29. På order bekräftelsen står det leverans V16. Bilen är en XC60 R design.
JensR skrev:Jaha, så ni kan se er leveranstid på min volvo. när jag försöker skapa konto där så säger den bara "bilen finns inte" nähä, den beställdes 2010-12-29. På order bekräftelsen står det leverans V16. Bilen är en XC60 R design.

Nix, jag kan inte se min bil där (än). Ringde volvo i går och de förklarade att trycket på "Min Volvo" är betydligt högre än vad de väntat sig. De har svårt att hinna med. Men om du beställde den för så länge sedan, så hade jag ringt till Volvo och frågat vad som står på.

Dålig stil att lansera en tjänst som inte fungerar, det ger inget seriöst intryck.
Oljespec.

Tack för detta, men har inte tillgång t[…]

Lagning av mindre lackskador

Lackstift funkar hyfsat på riktigt små[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Har sökt info om vilket bränsle man ska […]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Det[…]