- mån 14 feb 2011, 14:58
#499313
Ja ungefär som det står i rubriken är det.
Är det kallare än -10 startar inte min volvo V50 2.0D. eller jo den startar och går i några sekunder, sedan lägger den av. Då får jag lufta den och krångla och efter några luftningar så går den igen.
När den väl har startat så verkar allt fungera som det ska. Har bytt filter, filterhållare och ledningen mellan filterhållare och dieselpump. Men det blir inte bättre för det.
Om den har stått i kylan under natten och man tittar under huven finns det ingen luft i ledningen mellan filter och dieselpump. Men så fort man gör ett startförsök så kommer luften. Verkar nästan som den trycker luft från pumpen och bak till filtret. Har dock inte stått och tittat under huven själv utan jag vrider på nyckeln ;)
Kan det vara någon form av internt läckage i pumpen som gör detta? Eller vad skall jag leta efter? Vet att det har varit problem med plastbitar i tanken på en del bilar, men varför skulle det bara hända när det är kallare än ungefär -10?
Är det kallare än -10 startar inte min volvo V50 2.0D. eller jo den startar och går i några sekunder, sedan lägger den av. Då får jag lufta den och krångla och efter några luftningar så går den igen.
När den väl har startat så verkar allt fungera som det ska. Har bytt filter, filterhållare och ledningen mellan filterhållare och dieselpump. Men det blir inte bättre för det.
Om den har stått i kylan under natten och man tittar under huven finns det ingen luft i ledningen mellan filter och dieselpump. Men så fort man gör ett startförsök så kommer luften. Verkar nästan som den trycker luft från pumpen och bak till filtret. Har dock inte stått och tittat under huven själv utan jag vrider på nyckeln ;)
Kan det vara någon form av internt läckage i pumpen som gör detta? Eller vad skall jag leta efter? Vet att det har varit problem med plastbitar i tanken på en del bilar, men varför skulle det bara hända när det är kallare än ungefär -10?