Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emberblack
Min man och jag står just i färd med att köpa en v60 men det är en liten detalj som det råder delade meningar kring: Får man plats med en barnvagn eller får man det inte??? Enligt Collin på aftonbladet får man det inte utan att fälla baksätet och enligt en del trådar på det här forumet så "borde" man få det.

Är det någon som har testat och verkligen fått in en normal barnvagn utan att plocka ner den i atomer?
Snälla ni som vet hjälp oss med denna huvudbry! ?:-/
Det beror väl ganska mycket på vilken barnvagn man har?

Tjejens bror får in sin i deras aygo men den vi har skulle aldrig få plats där..

Lättast borde vara att ta med vagnen när du skall provköra bilen och testa då?
Hej kottskrapa och tack för ditt svar!
Nu är det ju så att vi inte har barn än men vi "jobbar" på det som man säger....så jag kan inte ta med någon vagn än. Samtidigt vill vi ju inte byta bil om något år eller två heller med tanke på att en barnvagn eventuellt inte får plats. Hur menar du med att er barnvagn inte hade fått plats i v60? Om man har underredet för sig och insatsen för sig får den inte plats då? Får den plats om man tar av hjulen, vilket är väldigt enkelt på många barnvagnar idag?
Användarvisningsbild
av XC60D3
Om ni nu jobbar på att skaffa barn, så tycker inte jag att V60 är rätt bil. Tala vackert med han om att det är en V70 ni ska ha. När våra barn var små, så hade vi en 745. Det var guld värt.
av Doby
Kolla måtten på v60s bagage i tex teknikens världs test som finns på deras hemsida. Kolla därefter måtten på de vagnar ni kollat på. Vi har en v50 och får lätt plats med en Urban jungle vilken inte är direkt liten....

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]