Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Tjena!

Vet nån hur man justerar känsligheten till nattläget på radiodisplayen?
Som det är nu så växlar den om så fort det är mulet ute eller man kör igenom en tunnel.

Bruxen säger tumhjulet till vänster men det justerar ju bara ljusstyrkan i displayen och
kombi-instrumentet, inte känsligheten.

Mvh Anders
Användarvisningsbild
av Anders E
Ingen som irriterat sig mer på detta?
av JHg
+1
av Steff 99
Detta påverkar även ljustyrkan på RTI-skärmen , i vissa lägen där den går ned i nattläge och dagsljuset trots allt är kanska starkt då är det mer eller mindre omöjligt att se något på skärmen.
Fattar inte varför Volvoskonstruktörer bestämt att vi som kör och äger bilarna är så korkade att vi inte skulle kunna justera ljustyrkan manuellt.
av Jöns
Jag skulle vilja att displayen alltid hade nattläge, dvs mörk bakgrund med ljusa siffror. Jag gillar inte riktigt den ljusa bakgrunden.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Det skulle kunna vara så enkelt som att bara täcka för den röda ljussensorn på I-brädan men jag har hört att den även styr klimatanläggningen då den känner om det kommer starkt infallande solljus etc och justerar klimatanläggningen för detta. Kan vara värt att testa iaf. OM du vill ha permanent "night mode" dvs
av marcbe
Racetwin2 skrev:Det skulle kunna vara så enkelt som att bara täcka för den röda ljussensorn på I-brädan men jag har hört att den även styr klimatanläggningen då den känner om det kommer starkt infallande solljus etc och justerar klimatanläggningen för detta. Kan vara värt att testa iaf. OM du vill ha permanent "night mode" dvs
Ja precis. Täcker du för solsensorn kommer det bli väldigt konstigt när solen skiner om du kör på Auto-klimat.
Användarvisningsbild
av Anders E
Det står ju i bruxen att tumhjulet justerar ljusstyrkan OCH känsligheten men det funkar inte
på min.
av mikebike
Jag har en Garmin Navigator i min bil och även den har automatiskt nattläge. Det lustiga är att de ställer om nästan samtidigt!
Om man kör på eftermiddagen skiljer det max 5 minuter mellan omslagstidpunkterna.
Däremot har Navigatorn en större inbyggd tröghet och ställer inte om i korta tunnlar, det gör bilen...

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]