Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Varför finns inte driver support paketet till v70 afv och 2,5 FT i bygg din bil? ?:-/
Då har de änteligen tagit bort det, vilket är bra eftersom man inte kan beställa det längre till dessa bilar.

Sen är frågan varför man inte kan beställa det.

BLIS kan man beställa, men inga andra delar ur paketet.
AFV:n är ingen ren Volvo-produkt. Förmodligen så har man från Volvos sida inte tid/råd/viljan att anpassa driver supports funktion för adaptiv farthållare till en motorvariant man inte har 100% kontroll på. Bilens orginalmjukvara kanske inte ens känner till vilket bränse fordonet för tillfället drivs av och det är ju stor skillnad i motoreffekt beroende om du kör på bensin/gas (obs- min teori).
Senast redigerad av 1 philipsguy, redigerad totalt 0 gånger.
Nja, i slutet på förra året (straxt före Euro5) så slutade man kunna beställa D.S. till 2,5 FT motorn, dvs än den utan gas konverting.
Jag fick för mig att den fanns till afv:n innan tycker att det är så himla onödigt att dem tog väck den!!!
Ja, det har funnits innan v51 2010 eller något sådant, men är nu borta.
Exakt varför har jag inte lyckats få svar på.

Personligen ser jag bara ACCn som en förlust, i övrigt blinkar och plingar det där paketet som ett helt disco när jag kör.
FWH skrev: Personligen ser jag bara ACCn som en förlust, i övrigt blinkar och plingar det där paketet som ett helt disco när jag kör.
Du kanske skall ta en körlektion, använd blinkers vid filbyte så slutar det kanske vara disco i din bil :wink: Ett tips bara :D

För övrigt! Skippa paketet! Bara fult med en plastbit i grillen
Gurra82 skrev: Du kanske skall ta en körlektion, använd blinkers vid filbyte så slutar det kanske vara disco i din bil :wink:
:lol:
Det är synd att man inte kan välja till ACC Adaptiva farthållaren utan att man måste köpa ett Driver support paket.

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]

Nä jag har inte tittat mer på det, jag […]

XC60 2026 pureläge

Även modeller med "stora" batteriet[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

säkert bra bil och komfort osv, men det som […]