Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Innebär sportchassi atomagiskt en sämre vändradie också? Jag menar för att anpassa till bredare däck och fälgar. Bara lite Nicke Nyfiken här...
Jag har faktiskt lite problem ibland med min dagliga U-sväng med R-bilen.
Användarvisningsbild
av betterlead
Brus - ursäkta. Blir så här ibland när man plitar ned inlägg på en iPhone.
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
av ZizzoZ
Jag vet faktiskt inte jag har hört det här på forumet, men inte sett några siffror. Jag har oxå svårt att vända ibland men jag har inte kört en v70II utan sportchassi tyvärr så har inget o jämföra med.
Användarvisningsbild
av FWH
ZizzoZ skrev:
FWH skrev:Nu är det väl iofs vinter däck på bilarna, men tänk på att R-design också har annan dimension på hjul vilket inte medföljer sport chassit.
Det beror ju på vad du väljer för fälgar till bilen eller?
Självklart, jag menade med standard fälgar för respektive.
av ZizzoZ
betterlead skrev:Innebär sportchassi atomagiskt en sämre vändradie också? Jag menar för att anpassa till bredare däck och fälgar. Bara lite Nicke Nyfiken här...
Jag har faktiskt lite problem ibland med min dagliga U-sväng med R-bilen.
Jag kom på nu att när jag beställde min 18" så sa dom ingenting om att det skulle bli större vändradie, däremot så va dom tvugna att ta bort fartspärren :S
av Peanuts
Är det någon mer än mig som tycker att de bakre stötdämparna är extremt hårda? Jag var på semester på Öland i somras och körde då på lite halvdåliga grusvägar. Även om jag körde väldigt sakta, under 30 km/h, och träffade en grop så slog det hårt i bakvagnen. Det kändes i princip som att fjädringen var helt stum. Jag märker inte av det så mycket när jag kör på vanliga vägar mer än om jag lyckas pricka in en grop med bakhjulen, de främre dämparna är inte alls lika hårda.

Jag har en 2011 DRIVe med dragkrok och automatisk nivåreglering.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Peanuts skrev:Är det någon mer än mig som tycker att de bakre stötdämparna är extremt hårda? Jag var på semester på Öland i somras och körde då på lite halvdåliga grusvägar. Även om jag körde väldigt sakta, under 30 km/h, och träffade en grop så slog det hårt i bakvagnen. Det kändes i princip som att fjädringen var helt stum. Jag märker inte av det så mycket när jag kör på vanliga vägar mer än om jag lyckas pricka in en grop med bakhjulen, de främre dämparna är inte alls lika hårda.

Jag har en 2011 DRIVe med dragkrok och automatisk nivåreglering.
Jag tror det mer har att göra med att framvagnen är tyngre än bakvagnen. Har du Drive så har du sportchassit och själva vitsen med det är att du har hårdare kompression och returdämpning. Du märker inte så stor skillnad på motorväg med svepande gupp men med snabba gupp och potthål så är det och skall vara stor skillnad.

Att det känns mindre fram tror jag som sagt beror mer på tyngden över framhjulen.
av Peanuts
Racetwin2 skrev:
Jag tror det mer har att göra med att framvagnen är tyngre än bakvagnen. Har du Drive så har du sportchassit och själva vitsen med det är att du har hårdare kompression och returdämpning. Du märker inte så stor skillnad på motorväg med svepande gupp men med snabba gupp och potthål så är det och skall vara stor skillnad.

Att det känns mindre fram tror jag som sagt beror mer på tyngden över framhjulen.
Tack för svaret, det låter rimligt!

Har precis bytt tomgångsventilen men inte te[…]

Tysta sommardäck V90

Enligt volvo cars så kan man få proble[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,

Köpråd volvo s60 t5

Bjud 35.000:- om det var så du hade vär[…]