Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänk på att T4 kommer som T4F nu i vår :)

Fast att vänta ytterligare är en EVIGHET när man väl provkört och bestämt sig ;)
Steff 99 skrev:
perhall skrev: Som sagt, inte min drömbil men en välutrustad familjebil till Skoda-pris:)

PH
Grattis till den nya Skod.....Volvon !! :mrgreen:
Tack! Jag kollade på Skoda också, fina bilar men jag har inte råd med en Skoda så det fick bli en Volvo.../PH
Racetwin2 skrev:Tänk på att T4 kommer som T4F nu i vår :)

Fast att vänta ytterligare är en EVIGHET när man väl provkört och bestämt sig ;)
Tack för alla grattis!

Tänkte på det med T4F och fundera på en sån faktiskt, och hade inte heller tänkt köpa en R-Design utan en Summum. Men jag insåg att priset skulle bli rätt många tiotusenlappar högre. Dels är ju R-Design rabatterad 20 000 utöver normal rabatt, sen kommer väl facelift MY12 kosta några tusen till och så fanns det lite extra rabatt nu. Och F kostar väl 6 000 extra. Sen fick jag lite kalla fötter när jag åkte taxi med etanolbilar som pajat... men det kanske var obefogat. Slutligen så insåg jag att min bil nog är värd mer nu än om jag får en facelift mitt i sommaren.

Min har gått snart 9 000 mil och har all utrustning typ. Borde väl få 180-185 för den privat nu eller? 165 kanske i augusti. Och så 35 mer för den nya då...

Så denna gång blev det en billig bil, den billigaste nya bil jag köpt på mer än 10 år. Får spara lite pengar till nästa bilbyte och köpa drömbilen då:)
PH
perhall skrev:
5cylindrar skrev:Har du fått offert på en V70 T4 R-design? Vad hamnade denna i så fall på? Vilken utrustning? Aut eller man etc...
Manuell, met och lite annat. 10 000 extra rabatt./PH
Cha Cha!
Är ny på forumet, va oxå tvungen att regga mig på forumet pga V70 T4!

Är nyfiken på vad du tog för utrustning och vad ditt slutpris blev?
Blev det -10 000:- på 277 900:- eller -10 000:- på ___ ___:- ?
Det är ju alltid lite intressant och se om man gjort en bra affär.
Även om det kanske inte är det med nya bilar!

Jag beställde nämligen oxå en V70 T4 R-Design (utan att provkört)
Min Spec:
Modell:
Volvo V70 II T4 R-Design Limited Edition Passion Red

Option:
Mörkt tonade rutor 5st.
Nyckelavst. kr-kudde pass.
El-barnsäkerhetslås.
Borttag emblem bakluckan (gratis).
Ljudanl: High Performance
Sub woofer bak.

Tillbehör:
El-motorvärmare med kupékontakt.
Vinterhjul NAOS Michelin Dubb.
Lastrumsmatta formgjuten plast.
Gummimattor 4st kupé (För vintern/Gratis) R-design original mattor på sommarn
Vändbar barnstol BeSafe iZi Kid X3 ISOfix
Thats it!

Avslöjar mitt slutpris snart efter att jag hört vad ni tycker är ett schysst pris för denna spec.
Kunde sparat lite slantar om jag köpt andra vinterdäck/motor/kupé värmare på annat ställe,
men har man spenderar brallorna på så har man.
Tack för att ni stod ut med mitt första inlägg!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]