I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Lägg ut annonser överallt där det är gratis. Med lite tur så är det någon som köper dem, men räkna med att det kan ta tid.
Användarvisningsbild
av Dalmans
jag la ut dem på TPC och sävarturbo där jag ändå har konto.... satt ett pris på 500kr för kolvar och 500 för stakar, men lite prutmån finns väl :) dom tar ju ingen plats så.

en liten fundering igen då. (ovanligt va? :))

Nilsen Performance sa åt mig att tömma blocket helt förutom överfallen till veven.
drog ur "hjälpaxeln" ur blocket idag, ska lagrena också tas ur då? och hur isåfall?
dom här frostpluggarna, ska dom ur?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det som händer med vatten och avfettning är ju att du får rostavlagringar på alla råa metallytor. Så det gäller ju att göra rent så mycket och noga som möjligt innan du skickar iväg blocket. Ingenting tar skada av rengöringen, men man kan behöva torka ren och olja in lagren till mellan axeln för att slippa rost på dem i möjligaste mån.
Användarvisningsbild
av Dalmans
kanske är lättast att demontera lagren för att skydda dem? och även byta när jag ändå är dän? försökte hitta på vad dom kan tänkas kosta men kunde inte hitta på dem.. själva packboxarna dom följer väl med i en kompletteringssats men inte lagren väl?

funderar även på samma sak vad gäller frostpluggarna, dom kostar 8 kr styck på skruvat så när jag ändå ska skrämma upp blocket till toppskick kan jag ju passa på att byta dem till nya fräscha :D
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Man får ge 250-300:- för en sats (3st) lager till mellanaxeln, så det är ju inga stora summor det handlar om. Frostpluggar slits ju inte direkt och behövs ju inte bytas om dem inte läker.
Användarvisningsbild
av Dalmans
nej frostpluggarna får nog vara.kanske... kan va kul att få dit så mycket nytt som möjligt också :) det är ju en del som syns från utsidan så där vill man ju ha det nytt å fräsht :)

tar nog dän lagrena iallafall,
knackar man bara ut dom lite försiktigt antar jag? åt något visst håll? skulle tippa på att dom ska "framåt" i motor, fram mot grillen altså
håller dom och verkar okej åker dom nog i igen.. annars blir det nya

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌

Kineserna är ju glada för att ha ett ext[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]