Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var på Upplands Motor i Akalla och provkörde v70 t4 r-design idag. Jag kom inte riktigt överens med den motorn. Kändes lite för klen för biltypen. Men jämför man med motsvarande bensinare hos skoda och vw kanske den är rätt ok ( har dock inte kört dom ). Den har ju schysst pris iaf.
av stavas
joschua skrev:Var på Upplands Motor i Akalla och provkörde v70 t4 r-design idag. Jag kom inte riktigt överens med den motorn. Kändes lite för klen för biltypen. Men jämför man med motsvarande bensinare hos skoda och vw kanske den är rätt ok ( har dock inte kört dom ). Den har ju schysst pris iaf.
Jag måste hålla med. Gillade inte riktigt motorns karaktär, den kändes lite "tunn". Undrade ett tag var dom hade gömt en del av dom 180 hästarna. Dock kändes det som om man kan köra den riktigt snålt.

// Torbjörn
joschua skrev:Var på Upplands Motor i Akalla och provkörde v70 t4 r-design idag. Jag kom inte riktigt överens med den motorn. Kändes lite för klen för biltypen. Men jämför man med motsvarande bensinare hos skoda och vw kanske den är rätt ok ( har dock inte kört dom ). Den har ju schysst pris iaf.
Jag har också provat V70II T4 med automatisk växellåda. Jag är van vid V70N 2,5T och tycker att motorn i V70II T4 är helt ok som motor men den kanske inte gör biltypen rättvis. Det är bra pris på T4 R-design. Kan man acceptera motorn är det definitivt ett bra köp. Jag valde att beställa en 2,5FT R-design, dyrare men även den med förmånligt pris. Dock lär det bli högre bränsleförbrukning.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så känns V70 T4 lite "tunn". Detta beror till stor del på motorljudet. Verkar inte som Volvoingengörerna ( eller kanske Fordingenjörerna) bemödat sig att "tuna" ljudupplevelsen som är en betydande del av körupplevelsen. Jag jämför nu med de 4-cylindriga motorer jag haft i VW Golf samt Audi A4 2004. Trots att motorvolymen i dessa bilar är obetydligt större så känns dessa som mer kraftfulla och sportiga.
5cylindrar skrev:Så, blev det någon beställning?
Ja! Jag orkade faktiskt inte provköra, hade redan bestämt mig. Massa barn och barnstolar med:) Det blir en silver (ej electric- jag såg för liten skillnad i BIlias hall:() med soltak. Oyester och mörkblå är snygga också, kanske jag ändrar mig om ett tag...

Som sagt, inte min drömbil men en välutrustad familjebil till Skoda-pris:)

Sen får vi se men jag hoppas att den är ganska snål. Med min körstil har 2,5T-motorn inte varit så ekonomisk...
PH
perhall skrev:
Ja! Jag orkade faktiskt inte provköra, hade redan bestämt mig. Massa barn och barnstolar med:) Det blir en silver (ej electric- jag såg för liten skillnad i BIlias hall:() med soltak. Oyester och mörkblå är snygga också, kanske jag ändrar mig om ett tag...

Sen får vi se men jag hoppas att den är ganska snål. Med min körstil har 2,5T-motorn inte varit så ekonomisk...
PH
Massa barn och barnstolar? :D Får man barn med i barnstolarna på bilia? :D
ZizzoZ skrev:
perhall skrev:

PH
Massa barn och barnstolar? :D Får man barn med i barnstolarna på bilia? :D
Ja, och det fiffiga är att barnen kan fällas in tillsammans med stolarna. Det blir helt tyst i bilen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]