Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
På min 97:a så ryckte jag ut larm-relät och ersatte det med byglingsrelä eller vad det nu kallas. Då försvann startspärren. Om vi nu pratar om samma sak?
av rd350
Det är ingen startspärr utan en imobilizer. Dessa kan normalt aldrig kopplas bort men jag har för mig att just dessa med "pinne" gick på något sätt att gå förbi. Minns att riktigt gnälliga nybilskunder kunde bli av med den när bilarna var nya men minns inte om man fick byta styrenhet eller hur det var... Volvo var ju inte så pigga på att gå ut med den informationen! Nyare bilar med imobilizern i nyckeln är bara att glömma att koppla förbi.
av Kurtoua
Hej
Det går att koppla ur den gammla typen av immo jag har gjort det flera gånger.
När bilen var nyare så fanns den lilla pinnen som reservdel och kunndes programmeras in, men utan delar så återstår endast att koppla ur.
Mvh Kurtoua
Användarvisningsbild
av CarMan
på en 95:a går det att koppla förbi.
jag tror det är 13 svarta kablar som går till imon, klipp 4 av dom o koppla i hopp 2 av dom.

på en 97:a kan du inte göra så, o du kan inte byta nåt relä heller, måste larm eller nått annat man syftar på tidigare i tråden.
Användarvisningsbild
av taxi
Det var faktiskt larmet jag tänkte på, larmrelät kopplar bort startmotorn på min när larmet går. Har inte ens tänkt på att startspärren kan vara nånting annat..
Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]