NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Swedeman
Hej, jag befinner mig i startgroparna till att beställa en ny -07:a V50 1.8F Sport Edition Momentum ifrån BraBil men vet inte om jag får det bästa priset på min offert ifrån dem.

Finns det något forum eller går det bra och disskutera det med Er Volvoproffs här inne i detta forum?

Mvh, André
av DanneF
Swedeman skrev:Hej, jag befinner mig i startgroparna till att beställa en ny -07:a V50 1.8F Sport Edition Momentum ifrån BraBil men vet inte om jag får det bästa priset på min offert ifrån dem.

Finns det något forum eller går det bra och disskutera det med Er Volvoproffs här inne i detta forum?

Mvh, André
vilken Brabil anläggning är det du fått offert från?
av Swedeman
Vilken av dom vill jag inte gå in på. Utan vad min fråga var ifall man kunde disskutera här på detta forum om sin offert man har fått. 8)

Eller det kanske är känsligt? Vad vet jag...
av DanneF
Swedeman skrev:Vilken av dom vill jag inte gå in på. Utan vad min fråga var ifall man kunde disskutera här på detta forum om sin offert man har fått. 8)

Eller det kanske är känsligt? Vad vet jag...

varför jag undradevar för att jag köpte min bil på Bra bil upplands väsby och fick väldigt bra bemötande av en säljare som heter johnny.

han fixa bra pris och han var inte den där typiska "hästhandlar" typen som ja träffa på på bla bilia haganorra.

jag var runt på lite olika ställen o begärde offerter men bra bil gav mej bäst pris och bäst intryck samt service, är bara 21år och på haganorra så fick man lite mysko bemötande först, men på bra bil då var de vill du provköra? här ta denna v50 (T5 AWD) flexifuel modellen (som ja ville köpa och köpte) fanns inte inne den dan.
av Swedeman
På Bilia Haganorra upplever jag samma sak som dig DanneF och det är även på BraBil i Upplands Väsby som jag fått det bästa priset och bästa bemötandet och servicen hittils. Dom verkar ha en större villighet att kunna trixa lite med priserna. Jag gissar att det är provisionen som dom laborerar med och det verkar inte haganorra vara intresserade áv att göra i lika stor utsträckning trots att dom är största volvohandlaren i Stockholm. Mycket vill ha mer...det är väl så det är.. :roll:
av DanneF
Swedeman skrev:På Bilia Haganorra upplever jag samma sak som dig DanneF och det är även på BraBil i Upplands Väsby som jag fått det bästa priset och bästa bemötandet och servicen hittils. Dom verkar ha en större villighet att kunna trixa lite med priserna. Jag gissar att det är provisionen som dom laborerar med och det verkar inte haganorra vara intresserade áv att göra i lika stor utsträckning trots att dom är största volvohandlaren i Stockholm. Mycket vill ha mer...det är väl så det är.. :roll:
ja när ja förhandlade bil där så räknade datorn ut rabatten själv så man kunde se, fick 22000 i rabatt. så från 262500 till 240500, hoppasdu får lika bra priser!
av DanneF
DanneF skrev:
Swedeman skrev:På Bilia Haganorra upplever jag samma sak som dig DanneF och det är även på BraBil i Upplands Väsby som jag fått det bästa priset och bästa bemötandet och servicen hittils. Dom verkar ha en större villighet att kunna trixa lite med priserna. Jag gissar att det är provisionen som dom laborerar med och det verkar inte haganorra vara intresserade áv att göra i lika stor utsträckning trots att dom är största volvohandlaren i Stockholm. Mycket vill ha mer...det är väl så det är.. :roll:
ja när ja förhandlade bil där så räknade datorn ut rabatten själv så man kunde se, fick 22000 i rabatt. hoppas du får lika bra rabatt!
av mojja
beställde också en 07 som ska levereras nu när som helst förhoppningsvis.

vad jag märkt så blev bilarna billigare i samband med moddelår 07.. för jag räknade både på en my06 och en my07 o med samma paket på bil o alting skillde det nästan 5 tusen i grundpris på bil,

jag hamnade runt 260 k på en 2.0d med lite extra lull lull på. men fick bra rabbat på min då jag kom ner nästan 35k på det priset så jag kan varmt rekomendera helmia bil o jens mellqvist på helmia bil i karlskoga..

kan ju inte skada att skicka ett mail till honom med en offert förfrågan,

dom kan vara sega o verka arroganta men i det stora hela så funkar det mesta...

om du e intreserad av mail adress kan du pma mig,,

m.v.h mojja
av Swedeman
35 tusen i rabatter..det var verkligen inte illa, den rabatten vill jag också komma upp till !!

Den bilen som jag fått offert på är en V50 1.8F Sport Edition Momentum, samt med extra tillbehören: 12v i bagageutrymmet, mugghållare, nyckelavst för krockkudden passagerar sidan, Ljudanläggning High Performance 8 högtalare samt Titanium Grå metallic 455

Ord pris: 253.400 enligt (På Volvos hemsida "Bygg din Volvo")
Mitt pris är: 230.000 (rabatt 23.000kr)

Frågan är om det är det bästa priset man kan få eller är detta att slå till på? Ett annat paket är Summum men det blir ju ett påslag på 10 tusen till :wink:

Hej. Jag har nyligen köpt en xc60 Polestar av[…]

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]

Tänker på oljeringarna som klegar ihop.[…]

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]